ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

مصاحبه علاء الدین بروجردی
تمدید مذاکرات اتمی
یعنی دو طرف خواهان توافق اند!

 
 
 
 

علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز ارزیابی خود را درباره مذاکرات وین و تمدید مهلت برای رسیدن به متن نهائی توافق اتمی اعلام کرد. بروجردی که در گذشته معاون وزارت خارجه و پیشتراز آن، از معاونان وزارت اطلاعات بوده، در جمع خبرنگاران گفت:

پیامی که تمدید توافقات وین برای افکار عمومی جهان دارد این است که طرفین اراده رسیدن به یک توافق نهایی، جامع و گام آخر را دارند. به همین دلیل هم پذیرفتند که مذاکرات به مدت 4 ماه دیگر تمدید شود. البته تمدید مذاکرات به آن معنا نیست که در این 4 ماه مواضع جمهوری اسلامی ایران تغییر کند، بلکه مواضع ما همان است که در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده است. امیدوار هستیم آمریکا در این مدت دست از زیاده خواهی برداشته و به گونه ای عمل کند که خروجی این 4 ماه یک توافق نهایی باشد. مواضع ما اکنون کف مطالبات ماست.

ما به مقامات آمریکایی اعلام کرده‌ایم که اگر در نهایت به توافق نرسیم، ایران در همه عرصه‌های هسته‌ای به گام اول باز می‌گردد. هم 20 درصد غنی سازی احیا می شود و هم رآکتور اراک با آب سنگین به سرعت فعال می شود. همچنین سانتریفیوژهای نسل جدید ساخته شده و بدون هیچ محدودیتی و با توجه به مقررات NPT و آژانس بین المللی هسته ای فعالیت های هسته ای ایران ادامه پیدا می کند.

تصمیمات اتمی در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد و مراحل تکاملی را کمیته های متعدد کارشناسی مورد بررسی قرار می‌دهند و در نهایت شورای عالی امنیت ملی تصویب و مقام معظم رهبری تائید می‌کنند.

 

پیک نت 30 تیر

 
 

اشتراک گذاری: