ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 تیر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

اطلاعیه وزارت دفاع روسیه
هواپیمای نظامی ارتش اوکرائین
در کنار هواپیمای مالزی بوده!

 
 
 
 

بی. بی. سی که جز ساعات اولیه سقوط هواپیمای مالزی، در تمام اخبار روزهای گذشته خود درباره این سقوط، بصورت یکجانبه و جهت دار انگشت اتهام را متوجه استقلال طلبان شرق اوکرائین می کرد، شب روز گذشته به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت:

وزارت دفاع روسیه می‌گوید یک هواپیمای جنگی متعلق به ارتش اوکراین چند دقیقه پیش از آنکه هواپیمای مالزیایی مورد اصابت قرار گیرد و سقوط کند، در نزدیکی آن در حال پرواز بوده است.

این وزارت از مقامات کیف درخواست کرده است که در این‌باره توضیح دهند و گفته است که طبق تحقیقات آنها هیچ موشکی در مسیر پرواز این هواپیمای مسافربری عبور نکرده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده است استقلال طلبان سیستم ضد هوائی ندارند و روسیه چنین سیستمی را دراختیار آنها قرار نداده است.

بی بی سی در بخش انگلیسی خود در ساعات اولیه سقوط هواپیما این سخن رئیس جمهور اوکرائین را منتشر کرده بود که وی شتابزده و هنوز پیش از آن که هواپیما به زمین سقوط کند اعلام کرده بود " ما هواپیمای نظامی در آسمان نداشتیم!" که معنای غیر مستقیم آن این بود که هواپیمای مالزی با شلیک موشک از یک هواپیمای نظامی سقوط کرده است. این خبر در دو نوبت 6 و نیم و 9 و نیم صبح حادثه پخش شد و از آن پس حذف شد که ما عکس آن را در پیک نت منتشر کردیم.

(هنوز اصل این اطلاعیه روی سایت های خبری روسیه منتشر نشده و آنچه را ما نقل کردیم از بی بی سی است.) 

پیک نت 31 تیر

 
 

اشتراک گذاری: