ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

1 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

بخشی از سخنان اژه ای در مجلس نشان میدهد

در 8 سال احمدی نژاد

همه جیب مردم را خالی کردند! 
 
 
 
 

دادستان كل كشور "محسنی اژه ای" روز گذشته به مجلس رفت تا به جای پور محمدی وزیر دادگستری که برای توضیح پیرامون مفاسد اقتصادی و پرونده های معروف این مفاسد پاسخ بگوید سخنرانی کند. او سخنرانی یکطرفه ای کرد که تقریبا همین حرف ها را در مصاحبه خبری هفته ای خود زده بود. شاید این اطلاعات در باره اختلاس سه میلیارد دلاری که متهم معروف آن "محمد خاوری" به کانادا گریخته، مهم ترین بخش سخنرانی اژه ای بود:

 

حدود 57 شرکت در پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی دخیل بودند. بیش از 200 نفر از مدیران عالی در نهادهایی مانند قوه قضائیه، ریاست جمهوری، بانک ها و حتی در حد سمت‌های رئیس اطلاعات، نماینده مجلس که احساس می‌شد در پرونده دخالت داشته باشند تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

قاضی این پرونده از 39 متهم 2 نفر را تبرئه کرد، 4 نفر را محکوم به اعدام و به 2 نفر حکم حبس ابد داد البته بسیاری دیگر از متهمان پرونده نیز با حکم هایی مانند حبس و انفصال از خدمت روبرو شدند.

برخی از افرادی که مورد اتهام واقع شده‌ بودند در دادسرا و یا دادگاه بدوی مجرم شناخته شدند اما دادگاه تجدیدنظر به این نتیجه نرسید.

علت اصلی به وجود آمدن پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی شاید LCهای داخلی بود که ما این مقررات را تغییر دادیم.

از متهم اصلی این پرونده تا کنون حدود ششصد و چهل هزار میلیارد تومان جزای نقدی وصول شده است در پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی تا کنون چندین مدیرعامل بانک تغییر کرده و چندین نفر برکنار شدند.

 

پیک نت اول خرداد

 
 

اشتراک گذاری: