ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

ماجرای خنده دار

تحریک به افزایش جمعیت! 
 
 
 
 

ماجرای افزایش جمعیت کم کم می رود تا به یک مضحکه در ایران تبدیل شود. از لطیفه هائی که مردم از توهین های رایج شده به زنان در سیمای سردار ضرغامی تا فرمایشات افزایش تلاش زن و شوهرها برای بچه دار شدن از سوی علما و مراجع! از منع فروش "کاندوم" با ممنوع اعلام کردن "عقیم کردن مردان". فیلم های باصطلاح مستندی در سیما به نمایش گذاشته می شود که موجب خنده و تمسخر مردم شده است. زن و شوهر نسبتا جوانی مانند یک جفت مرغ و خروس از یک اتاق محقر بیرون می آیند و پشت سرشان 14 بچه ریز و درشت. یک خانواده دیگر سفره شام پهن می کند و 16 بچه دور آن نشسته اند و مرد در مصاحبه با خبرنگار اعزامی سیما می گوید: خدا روزی را می رساند!

معاون روحانی در امور زنان می گوید: معیارهای 50 سال پیش برای عرض و طول خانواده تغییر کرده و این حقیقت را باید پذیرفت. اما در سیما، یک تازه عمامه گذاشته که تصور کرده خیلی خوش نمک است، با لبخند و خطاب به مردان می گوید: شب ها زنهایتان را بیکار نگذارید!

و حالا، همانطور که در مصاحبه امام جمعه اهل سنت زاهدان "مولوی عبدالحمید" می خوانید، دو آیت الله در قم و مشهد (مکارم شیرازی و علم الهدا) پیش از آن که فکر کنند و به عواقب حرف هائی که می زنند بیاندیشند، شیعیان ایران را تحریک میکنند که اگر دیر بجنبید و بچه دار نشوید، جمعیت سنی ها از جمعیت شیعه ها بیشتر می شود!

مولوی عبدالحمید که خطبه های نماز جمعه اش نشان میدهد روحانی با درایتی است، در مصاحبه اش می گوید: جمعیت اهل‌سنت در این کشور حدود ۲۵ درصد است و طبق تحقیقی که خود ما از وزارت کشور داشتیم و از منابع رسمی به صورت محرمانه دریافت کرده ایم جمعیت اهل‌سنت حدود ۲۰ درصد است. اینگونه نیست که این جمعیت اخیراً از راه زاد و ولد بالا رفته باشد. متاسفانه برخی می‌خواهند که شیعیان را از این راه تحریک به تکثیر اولاد کنند، ولی این شیوه نادرست است، چرا که تعصبات مذهبی را بالا می‌برد. حتی یکی از سخنرانان گفته است از همین امشب تصمیم بگیرید و دست به کار شوید و کلید ۵ تا ۱۴ فرزندی را به نیت ائمه بزنید!

خوشبختانه چنین سخنانی در دولت اعتدال‌گرا و حتی در محافل اصول‌گرایان معتدل جایگاهی نداشته و اکثر مردم ایران از این قبیل سخنان خوششان نمی‌آید، اما این نگرانی وجود دارد که این حرف‌ها در میان افراطیون اثرگذار بوده و برای اهل‌سنت مشکلاتی ایجاد شود

 

پیک نت 3 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: