ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

بخش هائی از مصاحبه مولوی عبدالحمید

اهل سنت 20 تا 25 درصد

جمعیت ایران راتشکیل میدهند!

 
 
 
 
 

در ادامه پیروی از رهنمود رهبر جمهوری اسلامی برای افزایش جمعیت کشور و برنامه های سیما و سخنرانی های امام جمعه ها، دو ادعای آیت الله مکارم شیرازی و حجت الاسلام علم الهدا در قم و مشهد انگیزه مصاحبه "سنی انلاین" با مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان شد. آن دو روحانی شیعه، برای تشویق زن و شوهرهای شعیه به بچه دار شدن؛ مدعی شده اند که جمعیت اهل سنت افزایش یافته است.

مولوی عبدالحمید در این ارتباط گفته است:

سخنان بعضی از علمای برجسته مانند آیت‌الله مکارم شیرازی و امام جمعه محترم مشهد، مایه نگرانی جامعه اهل‌سنت شده است. اظهار نگرانی درباره افزایش جمعیت اهل سنت و یا نگرانی از پیشرفت اهل‌سنت در زمینه‌های فرهنگی و تحصیلی، خرید زمین و سکونت اهل‌سنت در مشهد و شهرهای دیگر، که آقایان آن ها را مایه نگرانی اعلام کرده اند، سخنان بسیار تأسف برانگیزی هستند.

شیعه به عنوان اکثریت جامعه ایران حقیقتی است غیرقابل انکار و اهل‌ سنت که بزرگترین جمعیت بعد از شیعه را دارند نیز واقعیتی غیرقابل انکار هستند.

اهل‌سنت شهروند ایرانی و دارای حقوق قانونی هستند. جایی که برادران شیعه در مناطق سنی‌نشین در اقلیت هستند، هیچ تعرضی به آنان نشده است؛ حتی در روستاهایی مانند روستای چهار هزار نفری “اسپند” در بلوچستان، که بنده چند بار به آن روستا رفته‌ام، یک نفر شیعه که خانواده‌اش سنی هستند، یک مسجد دارد و از بلندگوی مسجد سه وقت اذان پخش می‌شود و در ایام محرم نوحه‌خوانی از بلندگوی مسجد نیز پخش می‌کند و کسی هم نسبت به این امر معترض نبوده است. البته اخیراً جمعیت شیعه این روستا دو نفر شده و نوه این فرد نیز شیعه شده است و از این قبیل موارد بسیار است.

جامعه اهل‌سنت و بسیاری از منابع بارها گفته بودند که جمعیت اهل‌سنت در این کشور حدود ۲۵ درصد است و طبق تحقیقی که خود ما از وزارت کشور داشتیم و از منابع رسمی به صورت محرمانه دریافت کردیم جمعیت اهل‌سنت حدود ۲۰ درصد است. اینگونه نیست که این جمعیت اخیراً از راه زاد و ولد بالا رفته باشد. این اشتباه محض است که جمعیت اهل‌سنت افزایش یافته است. حتی بسیاری از علمای اهل‌سنت یک یا دو فرزند بیشتر ندارند. سیاست‌های کاهش جمیعت در گذشته شامل اهل‌سنت هم شده و هم‌اکنون برای فتوای مراجع، علما و مسئولان نظام در مورد افزایش جمعیت گوش شنوایی نیست. به دو دلیل؛ اول به این خاطر که ده‌ها سال علیه افزایش جمعیت تبلیغ نموده و آن را در دل مردم نهادینه کرده‌ایم. لذا مقصر خودمانیم. دوم اینکه مردم با فقر شدید مواجه‌اند و به این سادگی به تولید فرزند اقدام نمی‌کنند.
متاسفانه برخی می‌خواهند که شیعیان را از این راه تحریک به تکثیر اولاد کنند، ولی این شیوه نادرست است، چرا که تعصبات مذهبی را بالا می‌برد. حتی یکی از سخنرانان گفته است از همین امشب تصمیم بگیرید و دست به کار شوید و کلید
۵ تا ۱۴ فرزندی را به نیت ائمه بزنید!

خوشبختانه چنین سخنانی در دولت اعتدال‌گرا و حتی در محافل اصول‌گرایان معتدل جایگاهی نداشته و اکثر مردم ایران از این قبیل سخنان خوششان نمی‌آید، اما این نگرانی وجود دارد که این حرف‌ها در میان افراطیون اثرگذار بوده و برای اهل‌سنت مشکلاتی ایجاد شود و افراد افراطی تحت تاثیر این حرف‌ها قرار بگیرند. اکنون زمان بیان چنین سخنانی نیست. اختلافات سوریه، عراق، ‌پاکستان، بحرین و افغانستان عالم اسلام را رنج می‌دهد و ضربه بزرگی به جهان اسلام وارد کرده است و طرح اختلافات در ایران درست نیست .

 

مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:

در استان سیستان و بلوچستان همه اعتدال‌گرا هستند و به همین دلیل بالاترین رأی را به آقای روحانی دادند چون احساس کردند که ایشان اعتدال‌گرا هستند. افراطیون در این استان وجود ندارند و اگر باشند تعدادشان چنان اندک است که اصلا به حساب نمی‌آیند.

 

 

پیک نت 3 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: