ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

روحانی در همایش بیمه

مردم را راحت بگذارید

در زندگی آنها دخالت نکنید 
 
 
 
 

همایش بیمه سلامت همگانی در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و سخنران اصلی آن رئیس جمهور بود که طی سخنانی گفت:

فتح خرمشهر پشت قباله هیچ کس و هیچ نهادی نیست. پشت قباله ملت ایران است . همه به صحنه آمدند. در جنگ صحنه‌های عجیب و غریبی را می‌دیدیم. همه حضور داشتند ونقش آفرین بودند. در سال 62 من یک روز در جبهه از صبح تا غروب در حال بازدید بودم و درآن روز دیدم که فرزندان روسای سه قوه در جبهه بودند. بعد من در یک سخنرانی در دو کوهه گفتم که ما پیروز می‌شویم چرا که همه در این صحنه هستند.

مقام معظم رهبری در یک سخنرانی فرمودند بعد از قانون اساسی سند چشم انداز دارای اهمیت است. در واقع این سند از دیگر سیاست‌ها مهمتر است.

تحقق توسعه بدون توسعه در نظام سلامت امکان پذیر نیست. نباید مردم را بیهوده و بدون جهت نگران کرد و باید بگذاریم مردم راحت باشند. اینقدر در زندگی مردم مداخله نکنید، ولو به خاطر دلسوزی. بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد. پیامبر شلاق در دست نداشت. همه باید کاری کنیم که آرامش در جامعه حاکم باشد.

دعواهای گروهی و جناحی تا یک حدی بد نیست. من در مورد این مسائل تعبیر نمک را به کار نمی‌برم، تعبیر فلفل را به کار می‌بریم. وجود فلفل یک مقدارش مشکلی ندارد، ولی وقتی همه غذا پر از فلفل شود داد آدمی در می‌آید.

همه چیز اندازه‌ای دارد. رقابت‌ها و دعواهای حزبی و جناحی نیز تا یک حدی معمول است، ولی اگر بنا باشد که همه اشت شود دعوای جناحی و گروهی این خوب نیست. ما همیشه انتخابات داریم.

در دنیا هم انتخابات مهم است، ولی از 6 ماه و یا یک سال قبل این مباحث شروع می‌شود و مقدمات آن فراهم می‌شود و در دو ماهه آخر اوج می‌گیرد، ولی در کشور ما به محض این که انتخابات تمام شد این مباحث برای انتخابات بعدی آغاز می‌شود و شروع می‌کنیم که کسی که پیروز شده موفق نشود و دراین راستا این استدلال به کار برده می‌شود که فرد پیروز موفق نشود تا کاندیدای ما در چهارسال بعدی در انتخابات موفق شود. ما در قواعد بازی مشکل داریم و باید آن را حل کنیم.

 

پیک نت 4 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: