ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

مصاحبه فرمانده نیروی انتظامی

ساختار نظام باید

اجازه فساد و اختلاس ندهد! 
 
 
 
 

تلاش می‌کنند در فضای مجازی شرایطی را ایجاد کنند که ناچار به اعمال محدودیت شویم. وقتی عنوان شد که ناهنجاری‌های فرهنگی باید فرهنگی حل و فصل شود ترویج کشف حجاب می‌کنند.

 

بدنبال اعدام مه آفرید خسروی، فرمانده نیروی انتظامی "احمدی مقدم" که از آغاز تشکیل دولت روحانی مواضع معقول و سنجیده ای را در ارتباط با مسئولیت هایش بیان می کند، گفت: قاطعیت در برخورد با مفسدان اقتصادی قطعا جنبه پیشگیرانه دارد، اما مهمتر از این مسائل، بهبود ساختاری است که باعث بازتولید این مفاسد می‌شود.

او که در حاشیه صبحگاه مشترک ناجا، در جمع خبرنگاران حاضر شده بود اضافه کرد:

باید ساختار و قوانین به گونه‌ای باشد که رانت‌ها مد نظر قرار بگیرد و مجموعه نظارتی نیز تقویت شود، چرا که روحیه نظارت گریزی در سازمان‌ها وجود دارد و عده‌ای پول بادآورده به جیب می زنند.

در پاسخ به این سوال که در سال 92 بیش از 18 هزار بدحجاب از سوی ناجا به قوه قضاییه معرفی شده اند فرمانده نیروی انتظامی گفت: این آمار در شورای اجتماعی مطرح شده است و به نظرم اعلام آن ضرورتی نداشته است. این رقم نسبت به سالهای قبل تر از آن کاهشی نیز داشته است،  تلاش نیروی انتظامی تذکر در محل است و معرفی به مراجع قضایی درصد کمی را به خود اختصاص داده است و صرفا مختص افراد هنجارشکنی است که مکررا مورد تذکر قرار گرفته‌اند ضمن آنکه این رقم نسبت به افراد کشور عدد بزرگی نیست. تنها چهار الی پنج درصد از افراد به دلیل بی حجابی به مراجع انتظامی معرفی می‌شوند.

تذکر در مراجع انتظامی به معنای بازداشتگاه نیست، بلکه مشاوران مراکز سعی دارند با کمک خانواده و مشورت این افراد آنها را هدایت کنند.

امروزه تلاش می‌کنند بین دولت، سیاستمداران و مردم تفرقه ایجاد کنند. عده ای تلاش می‌کنند مردم و جناح‌ها را با یکدیگر درگیر نشان دهند.  تلاش می‌کنند از آزادی‌هایی که نظام و دولت در عرصه فرهنگ و فضای مجازی قائل شده است شرایطی را ایجاد کنند که ناچار به اعمال محدودیت شویم. وقتی عنوان شد که ناهنجاری‌های فرهنگی باید فرهنگی حل و فصل شود ترویج کشف حجاب می‌کنند که واکنش چندانی نداشت اما باید بدانیم که مسئول اعمال محدودیت، همین افرادی هستند که با بهانه ترفیع،‌ ترویج فساد می‌کنند و تلاش دارند که ناامنی،‌ بی هویتی، جرم، مواد مخدر، شهوت‌رانی و ابتذال را ترویج دهند.

 

پیک نت 4 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: