ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

روحانی در کنگره فتح خرمشهر

توسعه اقتصادی و پیشرفت اتمی

خرمشهر دومی است که باید فتح شود 
 
 
 
 

کنگره بازپس گیری خرمشهر از ارتش مهاجم عراق، متفاوت از سالهای گذشته و با حضور دکتر روحانی برگزار شد. چند عکسی که از این کنگره مشاهده می کنید خود گویای متفاوت بودن این کنگره نسبت به سالروزهای فتح خرمشهر در سالهای گذشته است. علاوه بر حضور کشیش های مسیحی مقیم ایران، شماری از خانواده قربانیان جنگ ایران و عراق، حضور نسبتا وسیع زنان، حضور و حرکت شانه شانه رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح با رئیس جمهور نیز از ویژگی های این کنگره بود. روحانی در این کنگره با اشاره به فتح خرمشهر و تاکید روی همسوئی اش با رهبر جمهوری اسلامی گفت:

باید پیروزی خرمشهر را در کشور تکرار کنیم. همانطور که در آزادسازی خرمشهر با راهبری از فرمان امام پیروز شدیم، ‌امروز نیز با اطاعت از راهبری رهبر فرهیخته و معظم انقلاب اسلامی و با وحدت، اتحاد و همدلی به اهداف ملی‌مان دست خواهیم یافت. ایران در عرصه هسته‌ای نه چیزی بالاتر از حقوق قانونی، طبیعی و روشن خود می‌خواهد و نه اجازه خواهد داد، زورگویان، حتی گوشه‌ای از حق ملی ما را زیر پا گذاشته و به این ملت زور بگویند.امروز فرزندان ملت در صحنه دیپلماسی برای به دست آوردن پیروزی دیگر همانند فتح خرمشهر ایستادگی، فداکاری و صبوری می‌کنند.

با منطق در مواجهه با قدرت‌هایی که تحت عنوان ۱+۵ در مقابل ایران حضور دارند، گام به گام به پیش می رویم تا هم زنجیره تحریم‌ها را بگسلیم و هم فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را برای همیشه تداوم بخشیم.

فتح خرمشهر دوم ما فقط دفاع از حقوق و توانمندی‌های هسته‌ای نیست. باید به توسعه ملی همانند کشورهای توسعه یافته در زمینه‌ انواع فناوری‌ها، رفاه و بهبود اوضاع در عرصه‌های مختلف همت کنیم. اگر کمربندها را محکم ببندیم در ۱۰ سال پیش رو می‌توانیم عقب‌ماندگی‌های گذشته را نیز جبران کنیم. باید موانع را کنار بگذاریم و با اتحاد، کشور را برای یک خیزش بزرگ آماده کنیم.

دولت بر غول رکود و تورم پیروز شده و با کمک مردم معضل اشتغال را به عنوان یک هدف مهم سامان خواهد داد و در عرصه‌های اقتصادی مختلف کشور نظیر نفت و گاز، راه و بنادر و کشاورزی، رونق ایجاد کرده و اعتلای عرصه اخلاق و فرهنگ را به عنوان هدفی مهم در نظر خواهد داشت .

خرمشهر بعدی ملت ایران توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، همراه با رشد اخلاق و معنویت در کنار رفاه و بهبود معیشت و حرکت به سوی مرزهای علم و فناوری است.

روزی که خرمشهر اشغال شد برای ما سخت و دردناک بود، اما همان‌روز در پایگاه هشتم شکاری، حضور داشتم و اراده مستحکم، تیزپروازان کشورمان را برای آزادسازی خرمشهر در چهره آنان مشاهده کردم.

دلاوران و رزمندگان ایرانی با صبر و تحمل ۱۹ ماهه مرحله به مرحله عملیات‌های کوچک و بزرگ را اجرا کردند و پس از عملیات‌های غرورآفرین ثامن‌الائمه، بوستان و فتح‌المبین، عملیات آزادسازی خرمشهر را با رمز یا علی بن ابیطالب که رمز و راز دلاوری و مردانگی نزد ایرانیان بوده و هست اجرا کردند تا به پیروزی بزرگ فتح خرمشهر رسیدند .

 

http://www.president.ir/fa/77901 تصاویر 

پیک نت 4 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: