ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

آشنائی روز افزون مردم

با زیر مجموعه های سپاه

 
 
 
 
 

هیچکس مدعی نیست که چرا فرماندهان سپاه اینقدر مصاحبه و اظهار نظر و سخنرانی می کنند. اتفاقا خیلی هم خوب است که چنین کنند زیرا معلوم می شود در درون سپاه چه می گذرد و فرماندهانی که دهان باز می کنند دارای چه باری از دانش سیاسی و درایت نظامی و آگاه به مسائل اجتماعی، مشکلات دولت و دردهای مردم اند. همین دهان باز کردن هاست که نشان میدهد فرماندهان سپاه با کدام جریان های سیاسی و مذهبی نزدیک اند. مثلا تفکرات مصباح یزدی را تکرار می کنند و شعارهای جنگی می دهند و یا اهل منطق و استدلال و سیاست اند. از سوی دیگر، بهانه هائی که موجب حضور فرماندهان سپاه در آنها برای سخنرانی می شود، مردم را با نهادها و تشکل هائی آشنا می کند که نقش مهمی در رویدادهای لحظه به لحظه ایران دارند، اما تقریبا گمنام اند.

برای نمونه "هادیان سیاسی" از جمله زیر مجموعه های سپاه است، که معلوم نیست تحت فرمان کیست؟ برای چه هدفی تشکیل شده، نفراتش همان لباس شخصی ها هستند و یا مهر و لنگه کفش پرت کن ها؟ بودجه اش از کجا تامین می شود؟ سازمان حزبی دارد و یا نظامی؟

این تنها یک نمونه است. نمونه ای که با برپائی "همایش سراسری هادیان سیاسی" موجب این یادآوری شد. در این همایش اشاره به "عماریون" می شود. آیا این عماریون همان سازمانی است که مهدی طائب برادر رئیس سازمان اطلاعات سپاه رهبری آن را برعهده دارد و از حامیان دو آتشه احمدی نژاد بود؟ همان تشکیلاتی که در زمان احمدی نژاد اعلام کرد برای عملیات انتحاری در خارج از کشور داوطلب قبول می کند. اگر چنین باشد، پس "عماریون" هم باید یکی دیگر از زیر مجموعه های سپاه باشد. و این خط را که بگیریم و جلو برویم آنوقت می رسیم به "بلبشوئی" که در سپاه برپاست و سپاه مثل گوشت قربانی است که هر فرماندهی یک تکه اش را به دهان گرفته است. از دل همین "بلبشو"ست که دهها مشکل برای سیاست خارجی و داخلی دولت بیرون می آید و سپاه را هر روز از روز پیش از چشم مردم می اندازد.

خبر همایش هادیان سیاسی را در همین شماره پیک نت می خوانید.

 

پیک نت 4 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: