ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 خرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

معاون اول روحانی

از همه گرایش های سیاسی

برای اداره کشور باید استفاده کرد 
 
 
 
 

بخش هائی از سخنان اسحق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه سال 92 ایران:

 

عده‌ای درصدد هستند دولت را به حاشیه بکشانند و از هر موضوعی در این ارتباط استفاده می‌کنند، یک روز بحث موضوع هسته‌ای را بهانه کردند ولی دیدند که مقام معظم رهبری از بحث هسته‌ای و دولت حمایت کردند،‌ اکنون مسائل فرهنگی را مطرح می‌کنند، مسائل جزیی را عمده می ‌کنند و اینگونه بیان می‌کنند که این دولت می‌خواهد فرهنگ دینی مردم را تضعیف کند.

موضوع دانشجویان ستاره‌دار از پرونده وزارتین (وزارت بهداشت و علوم) انگار دارد حذف می‌شود. دانشجویان ستاره‌دار خاطره تلخی را در ذهن عده‌ای ایجاد کرد و این تصور را در بین عده‌ای ایجاد کرد که در این کشور می‌شود عده‌ای را از تحصیل محروم کرد. باید خاطره این موضوع از ذهن فرهیختگان کشور پاک شود.

من در جمع شما این جمله را عرض می‌کنم که آقای رییس جمهور واقعا به تعهدی که به مردم داده است پایبند است و دولت مصمم است که کشور را از مشکلات عبور دهد.

البته حافظه ما، حافظه فراموشی است و برخی دوستان روزی را که این دولت امور را در دست گرفته است، فراموش کردند. اینکه ارتباط ما با دنیا چگونه بود، وضع اقتصادی ما چگونه بود، بازار ارز چگونه بود. دولت در یک مقطع کوتاه توانست که در تمام بخش‌ها اقدامات جدی انجام دهد و تمرکزش بر این موضوع بود. بنیان‌های تحریم شکسته است، اینکه گفته می‌شود آنچه که قرار بود در توافقنامه ژنو به ما بدهند، نداده‌اند، نادرست است. عده‌ای این شرایط را نمی ‌پسندند ولی مردم ایران این شرایط را می‌پسندند. در انتخابات سال 92 تمام نظرات وجود داشت ولی مردم این نظر را که اکنون در کشور وجود دارد انتخاب کردند. برخی از دوستان فراموش کرده اند در سال 84 کاندیدای پیروز در مرحله اول چقدر رای آورد، در حالی که در انتخابات سال 92 در مرحله اول رییس جمهور در یک انتخابات رقابتی رای قابل توجهی کسب کرد. (در انتخابات 84 احمدی نژاد رای کافی نیآورد و انتخابات به مرحله دوم کشید و او با تخریب هاشمی توانست بر وی غلبه کند)

کسی باور نمی‌کرد که این دولت بتواند تورم نقطه به نقطه را از 43 درصد در عرض چند ماه به 17.2 درصد برساند. دولت و شخص رییس جمهور مصمم هستند روی این موضوعات جدی بایستند و تلاش دارند که انضباط مالی در بودجه و اقتصاد کشور حاکم شود. ما تاکنون یک ریال نیز به منابع بانک مرکزی دست نینداخته‌ایم.

 

با افتخار می‌گوییم که ان‌شاءالله امسال به رشد اقتصادی مثبت می‌رسیم. از رکود خارج می‌شویم، چرا که تیمی که دارد کار می‌کند، دارای توانمندی مناسبی است.

باید از تمام نیروهای انسانی که به سود کشور هستند و می‌خواهند کشور پیشرفت کند با هر گرایش سیاسی، استفاده کنیم.

من خطاب به متدینین و مومنین می‌گویم که این دولت و رییس جمهور یک قدم از خطوط قرمزی که رهبری در تمام بخش‌ها وضع کرده، عدول نخواهد کرد. ما در دولت مصمم هستیم که در چارچوب سیاست‌های رهبری عمل کنیم و یک ذره نمی‌خواهیم از رهبری در کارهای خود هزینه کنیم. ما مسوولیت را قبول کرده‌ایم و باید کشور را از مشکلات عبور دهیم. باید از این وضع عبور و به مردم فکر کنیم.

ما در دولت تلاش داریم وارد حاشیه‌ها نشویم. از این تشرها و هشدارها نیز ترسی نداریم. کارنامه ما روشن است. آقایانی که تشر می‌زنند و در برخی جلسات مظلوم‌نمایی می‌کنند و حتی بعضا گریه می‌کنند بدانند اگر دغدغه شان این است که اگر خدای نکرده این دولت از مواضع رهبری یک اپسیلون فاصله بگیرد بدانند که اینطور نیست. این دولت در تمام بخش‌ها از جمله در سیاست خارجی، داخلی، فرهنگی در چارچوب سیاست‌هایی که رهبری بیان کرده است، عمل می‌کند.

یکی از چالش‌ها، بحث بیکاری است، نرخ بیکاری در کشور ما دو رقمی است و این نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و خانم‌ها بالاست.

در سال‌های گذشته وقتی صحبت از این می‌شد که نرخ بیکاری در کشور بالاست، عده‌ای می ‌گفتند که افغانی‌ ها کارها را در اختیار گرفته‌اند و کار در اختیار ایرانی‌ها نیست و باید کار در اختیار ایرانی‌ها قرار بگیرد تا مشکل حل شود، ولی نمی‌شود امروز دیگر از این حرف‌ها زد. نیرویی که از دانشگاه فارغ‌ التحصیل می‌شود، باید کارآفرین باشد و دولت نیز باید شرایط و بستر سرمایه‌گذاری را فراهم کند. در واقع کسی که فارغ‌ التحصیل می‌شود علاوه بر اینکه برای خود شغل ایجاد می‌کند، باید برای عده دیگر نیز کار ایجاد کند.

اخیرا در جلسه هیات دولت گزارشی از وضع ساختار اداری کشور داده شد که این گزارش تکان‌دهنده بود. در کشوری مثل ایران که باید به نحو مطلوب اداره شود، متاسفانه بیش از 50 درصد نیروهایی که در دولت کار می‌کنند، تحصیلات آنها زیر لیسانس بود. متاسفانه ما در بخش خصوصی و بنگاه‌های صنعتی نیز این موضوع را مشاهده می‌کنیم چراکه آنها بعضا هنوز به این موضوع نرسیده‌اند که اگر نیروی تحصیلکرده انتخاب کنند،‌ این نیروی تحصیلکرده می‌تواند در آن بنگاه تحول ایجاد کند.

 

پیک نت 11 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: