ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

گران شدن بلیت اتوبوس در راه است

کرایه تاکسی در بندرعباس

50 در صد اضافه شد!

 
 
 
 
 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بندرعباس اعلام کرد: کرایه تاکسی در شهرهایی همانند اصفهان دو برابر بندرعباس است. در بندرعباس هم شورا و سایر دستگاه‌های مربوطه باید فکری به حال تاکسیران ها بکنند. ما باید تامین لاستیک داشته باشیم، روغن یارانه‌ای بگیریم و نرخ تاکسی ها اضافه شود. بندرعباس یک شهر تاکسی محور است و مردم دوست دارند تاکسی سوار شوند.

اوایل سال ۹۲ هر کیلومتر ۹۳ تومان شد و تا حالا این نرخ اضافه نشده بود.

بدنبال این سخنان شورای شهر بندرعباس با اکثریت آرا افزایش 50 در صدی کرایه تاکسی و اتوبوس در بندرعباس را تصویب کرد.

این مصوبه برای تائید نهایی به فرمانداری بندرعباس ارسال ‌شد که پس از ابلاغ ضمانت اجرایی خواهد داشت.

در همین جلسه شورای شهر مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی بندرعباس نیز مدعی شد: حالا که فکری به حال تاکسیرانی کردید، فکری هم به حال اتوبوسرانی بکنید. درآمد اتوبوس‌ها در بندرعباس که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، رقمی برابر با نصف هزینه‌های نگهداری اتوبوس‌هاست.

در سال ۹۱، دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و سال قبل هم ۲۰۰ میلیون تومان از طرف دولت کمک شد. در حالی که این رقم با اعتبار مشخص شده همخوانی نداشت.

برای تامین هزینه‌ها یک سوم آن را از محل کرایه‌ها، یک سوم از محل کمک‌های دولت و یک سوم اعتبار هم از سوی شهرداری پرداخت می‌شود.

بنابراین با افزایش کرایه اتوبوس در شهر بندرعباس تا ۵۰ درصد هم شورا موافقت کند مخصوصا که با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و آزادسازی قیمت سوخت، قیمت لوازم یدکی و قطعات ماشین آلات افزایشی چشمگیر خواهد یافت.

 

پیک نت اول اردیبهشت فروردین 

 
 

اشتراک گذاری: