ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول اردیبهشت ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

طرح مجلس در راستای رهنمود رهبر

وسائل جلوگیری از حاملگی

در ایران جمع آوری می شود! 
 
 
 
 

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در راستای رهنمودهای رهبر طرحی را تهیه کرده تا زنان به زور بچه دار شوند.

بموجب این طرح آموزش های قبل از ازدواج به افراد در مراکز بهداشتی حذف خواهد شد.

یک عضو این کمیسیون که "شهلا میرگلوی بیات" نام دارد درباره این طرح به خبرگزاری ایلنا گفت: آموزش روشهای پیشگیری از بارداری در درمانگاه‌ها جمع آوری می‌شود.

عده‌ای اعتراض دارند که چرا همچنان در برخی از درمانگاه‌ها اقدمات مربوط به کاهش جمعیت انجام می‌شود که به همین منظور این طرح تهیه شد.

رایگان بودن وازکتومی (بستن راه) و در اختیار قرار دادن وسایل پیشگیری دردرمانگاه‌ها با تصویب این طرح حذف می شود زیرا طرح پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور به دنبال آن است روندی که سال‌ها براساس تبلیغات سازمان بهداشت جهانی وسایل پیشگیری را به صورت رایگان در اختیار مردم قرارمی داد متوقف شود. خانواده‌هایی که فکر می‌کنند تعداد فرزندانشان کافی است و دیگر تمایلی به بچه دار شدن ندارند دیگر به صورت رایگان این خدمات در اختیارشان قرار نمی گیرد و خودشان باید هزینه عمل جراحی وازکتومی را بپردازند.

البته به عنوان یک جراح و متخصص زنان معتقدم نمی‌توانیم روشهای پیشگیری را به طور کامل حذف کنیم زیرا یک سری از افراد نیاز به پیشگیری دارند.

نمی‌توانیم قرص جلوگیری را از داروخانه‌ها جمع آوری کنیم. این قرص علاوه بر پیشگیری، جنبه درمانی هم دارد بطوریکه بیمارانی که کیسد تخمدان دارند باید از این قرص استفاده کنند و یا حتی برای درمان ناباروری‌ها در یک مقطع زمانی باید خانم نابارور از این قرص مصرف کند.

زمانی که طرح پیشگیری از کاهش جمعیت به صحن علنی مجلس بیاید تمام این جوانب در آن پیش بینی می‌شود .

در حال حاضر کنترل و کاهش جمعیت در واحدهای درسی دانشگاهی است و همچنین یکسری آموزش‌هایی در راستای کنترل و کاهش جمعیت به افراد قبل از ازدواج در مراکز بهداشتی داده می‌شود که براساس این طرح این آموزش‌ها حذف خواهد شد.

پس از تصویب این طرح آموزش‌ها در راستای افزایش جمعیت خواهند بود.

یکی از مسائل شغل خانم‌هاست که می‌تواند از بارداری آن‌ها ممانعت کند که با افزایش مرخصی زنان این مسئله پیش بینی شده است.

(در همین شماره پیک نت، پاسخ بک جامعه شناس و استاد دانشگاه درباره همین طرح را می خوانید. یک پیامک هم در همین ارتباط در این هفته ها بسرعت در ایران فرستاده می شود با این مضمون "بزودی کوانُدم سوراخدار به بازار می آید")

 

پیک نت اول اردیبهشت فروردین 

 
 

اشتراک گذاری: