ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 فروردین ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

زخمه نوروزی رهبر

بر ساز شکسته فرهنگ سازی 
 
 
 
 

در میان پیام ها و سخنرانی های نوروزی مقامات جمهوری اسلامی، پیام رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی نوروزی اش بیش از بقیه پیام ها جلب توجه کرد. نه به این دلیل که او موضوع تازه ای را مطرح کرد و یا اعتراف به اشتباهاتی کرد که طی دوران رهبری اش مرتکب شده و کمر مردم و کشور و حتی نظام را خم کرده، بلکه به این دلیل که او بار دیگر سوژه کهنه "تهاجم فرهنگی" را که در دهه هفتاد و برای تقابل با دولت‌های هاشمی و خاتمی مطرح کرده بود، در جملاتی دیگر و این بار بعنوان "فرهنگ سازی" و البته از نوع اسلامی مورد نظر خودش مطرح کرد. توقیف مطبوعات، فیلترینگ اینرتنتی، پارازیت ماهواره ای، بالا رفتن از دیوار خانه ها و رسیدن به بام ها و پائین کشیدن آنتن های ماهواره ای، گشت های رنگارنگ خیابانی، سازمان عریض و طویل "انقلاب فرهنگی"، بلندگوهای آزار دهنده مساجد در محلات، تشکیل شبکه حزبی مداحان، برپائی روضه خوانی ها در بیت رهبری، تبدیل صدا و سیما به تریبون آن فرهنگ اسلامی که ایشان خواهان آنست، موعظه های خسته کننده امام جمعه ها، ممیزی و سانسور کتاب و روزنامه ها و دهها نمونه دیگر، همگی در دوران رهبری ایشان در خدمت فرهنگ سازی و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب بوده است. حاصل؟

گسترش اعتیاد، گسترش فحشاء، گسترش دروغ و ریا، رواج بی نظیر مصرف مشروبات الکلی، رشوه خواری و رانت خواری در کل نظام و سیستم، از اعتبار افتادن بنیادین ترین شعارها و آرمان ها و اهداف انقلاب 57، غارت و اختلاس و دزدی در کل نظام و .... که در تمامی آنها انگشت اتهام به سوی سپاه پاسداران و روحانیونی که در دوران ایشان زمامدار شده اند دراز است.

روی دیگر "فرهنگ سازی" در پیام نوروزی رهبر جمهوری اسلامی، بازی های کهنه ایست که او برای حفظ موقعیت خود در میان طیفی که در دوران او در نظام بالا کشیده شده اند و بندبازی میان جناح های حکومتی با هدف تضعیف مخالفان سیاست های خویش و درنهایت، مخالفت با رای و نظر مردم ایران می کند که برای چندمین بار در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 بیان شد. او که ملتمسانه حتی از کسانی که جمهوری اسلامی را قبول ندارد درخواست کرده بود در انتخابات شرکت کنند، حالا یکبار دیگر، گام به گام می خواهد درمقابل رای و نظر مردم بایستد. همچنان خواب ادامه سیاست نظامی را می بیند، قفل زندان ها را نمی خواهد باز کند، گلوی رسانه ها را نمی خواهد رها کند، دست از سر مردم نمی خواهد بردارد و منفور ترین جهره های حکومتی را همچنان می خواهد در اطراف خویش و در راس نهادهای وابسته به خود نگهدارد تا به مردم دهن کجی کنند. او می خواهد به ایستادگی در برابر آن فصولی از قانون اساسی ادامه بدهد که هاشمی رفسنجانی با زیرکی کامل در مصاحبه نوروزی خویش روی آنها انگشت گذاشت و به یاد مردم آورد که به چه اصولی از قانون اساسی رای داده اند و باید پیگیر اجرای آنها باشند. یعنی همان منشور حقوق اجتماعی مردم که روحانی منتشر ساخته و همه طرفداران اصلاحات از آن حمایت کرده اند.

 

پیک نت 16 فروردین 

 
 

اشتراک گذاری: