ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 فروردین ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

4 سرباز گروگان گرفته شده

به ایران بازگردانده شدند! 
 
 
 
 

چهار سرباز مرزبان ایران که از سوی گروه "جیش العدل" در مرز مشترک بلوچستان ایران و بلوچستان پاکستان به گروگان گرفته شده بودند، آزاد شده و به ایران باز گردانده شدند. گروگان پنجم که گروهبان مرزبان "دانائی فر" نام داشت پیش از مذاکره و تفاهم با گروه جیش العدل اعدام شد. هنوز معلوم نیست گروه جیش العدل بموجب چه تفاهمی گروگان های سرباز را آزاد کرد. این گروه پس از ربودن 4 سربازو یک گروهبان مرزبان ایرانی خواهان آزادی شماری از زندانیان ظاهرا وابسته به خود شده بود که در زاهدان زندانی اند.

وزارت کشور با صدور بیانیه ای با امضای وزیر کشور، خبر بازگشت این چهار سرباز را رسما اعلام کرد و از تلاش نیروهای انتظامی و نظامی و امنیتی برای رهائی این سربازان نیز تشکر کرد. این درحالی است که بموجب شواهد و اظهار نظرهای مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل تسنن در زاهدان، وی توانست نقشی تعیین کننده در آزادی گروگان ها ایفاء کند، اما در نامه وزارت کشور اشاره ای به نام و نقش او نشد!

سیاست های غلط و متکی به سرکوب و خشونت در دوران 8 ساله احمدی نژاد و اقدامات وزیر اطلاعات کم عقل دوران او – حجت الاسلام مصلحی- زمینه رشد گروه هائی نظیر جیش العدل را در منطقه مرزی بلوچستان ایران فراهم ساخت که نمونه آن، ماجرای جنجالی و تبلیغاتی دستگیری "ریگی" که رهبری جیش العدل را برعهده داشت و اعدام او در تهران بود. همچنان که سیاست تبعیض مذهبی علیه اهل تسنن درمنطقه این زمینه را تقویت کرده است. در این ارتباط نمی توان نقش القاعده پاکستان و حمایت ها و ارتباط های عربستان در حمایت از این گروه ها را نا دیده گرفت. تعلل در حل اختلافات با عربستان سعودی و بازگرداندن مناسبات جمهوری اسلامی و این کشور به دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی نیز نباید فراموش شود.

 

پیک نت 19 فروردین 

 
 

اشتراک گذاری: