ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 فروردین ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

حقوق بشر هم حل شود بهانه دیگری خواهند گرفت!

حمایت صریح خامنه ای

از ادامه مذاکرات اتمی دولت 
 
 
 
 

علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی بمناسبت در روز فناوری اتمی روز گذشته (چهارشنبه) با دیدار رئیس، مدیران، متخصصان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی دیدار کرد. البته برخلاف گذشته او بر صندلی دسته دار ننشست و ملاقات کنندگان روی زمین، بلکه آنها نیز روی صندلی نشستند!

خامنه ای در این دیدار درباره فعالیت اتمی جمهوری اسلامی گفت:

موافقت با مذاکرات اتمی برای شکستن فضای خصمانه جبهه استکبار بر ضد ایران بود و این مذاکرات باید ادامه یابد اما همه بدانند که با وجود ادامه مذاکرات، فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته ای به هیچ وجه متوقف نخواهد شد و هیچیک از دستاوردهای هسته ای نیز تعطیل بردار نیست، ضمن آنکه روابط آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران نیز باید روابط متعارف و غیرفوق العاده باشد.

اگرچه از دانش هسته ای برای تولید انرژی و همچنین در صنعت، بهداشت، کشاورزی، امنیت غذایی و تجارت استفاده می شود اما مهمترین فایده دانش هسته ای در کشور ما تقویت اعتماد به نفس ملی بود.

با توجه به حکم شرعی و عقلی و سیاسی، مسلم شده است که جمهوری اسلامی به دنبال سلاح هسته ای نیست، مقامات امریکایی هرگاه که در مورد موضوع هسته ای صحبت می کنند، با اشاره و یا تصریح، موضوع سلاح هسته ای را نیز بیان می کنند، در حالیکه خودشان هم می دانند که نداشتن سلاح هسته ای، سیاست قطعی جمهوری اسلامی است.

هدف آنها این است که با این بهانه، فضای بین المللی را بر ضد ایران حفظ کنند و بر همین اساس بود که با طراحی جدید دولت برای مذاکره درخصوص موضوع هسته ای موافقت شد تا این جو جهانی شکسته و ابتکار عمل از طرف مقابل گرفته شود و حقیقت نیز برای افکار عمومی دنیا مشخص شود.

اگر حرکت علمی در فناوری هسته ای با قدرت و جدیت ادامه یابد، طیف متنوعی از فناوریها، با شتاب بوجود خواهد آمد.

اینکه گفته شود، تحریم ها و فشارها هزینه دستاوردهای هسته ای است، موضوع صحیحی نیست زیرا اگر موضوع هسته ای هم نبود، آنها بهانه دیگری می گرفتند، همانطور که اکنون و در حین مذاکرات، امریکاییها بهانه حقوق بشر را مطرح می کنند. اگر موضوع حقوق بشر هم حل شود آنها دنبال بهانه دیگری خواهند رفت.

ساخت واحدهای جدید نیروگاهی در سایت بوشهر و پیشرفت طرح تفصیلی نیروگاه دارخوین از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان انرژی اتمی به آنها اشاره کرد و گفت: امروز همزمان با روز ملی فناوری هسته ای، واحد تولید ایزوتوپِ اکسیژن 18 در راکتور تحقیقاتی اراک آغاز خواهد شد.

 

پیک نت 21 فروردین 

 
 

اشتراک گذاری: