ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 فروردین ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

ظریف در پایان مذاکرات اتمی وین

کمیته مشورتی حقوق بین المللی

در کنار تیم مذاکره کننده قرار گرفت!

 
 
 
 
 

محمدجواد ظریف عصر چهارشنبه در پایان آخرین دور مذاکرات اتمی با گروه 1+5 در وین به خبرنگاران ایرانی حاضر در محل گفت:

ما به میانه راه گفتگوهای توافق جامع رسیده‌ایم. در سه ماه گذشته همه موضوعات مورد نظر مورد توجه قرار گرفت و گفتگوهای کارشناسی به صورت ریز و جزیی از سوی همکاران ما و طرف‌های مقابل مورد توجه قرار گرفت. البته مرحله دشوار هنوز در مقابل ماست و تصمیم گرفتیم با جدیت و به طور مشترک از 23 اردیبهشت کار را شروع کنیم. یک روز قبل از شروع مذاکرات بعدی هم دیدار دو جانبه‌یی با اشتون خواهیم داشت. ما یک چارچوب را مورد توافق قرار می‌دهیم و بعد جزییات را وارد چارچوب می‌کنیم و تفاهم را به پیش ببریم. امیدواریم همین مرحله نگارش متن بتواند اعتمادسازی کند.

یک کمیته مشورتی حقوق بین‌الملل با حضور اساتید و کارشناسان معتبر تشکیل داده ایم که از این مذاکرات به هیات پیوستند و درکنار هیات مسولیت ارایه مشورت حقوقی را دارند.

امیدواریم در شش ماه کار انجام شود. اما درباره روش اجرا و این که چگونه توافق نهایی اجرا شود و در چه مدت زمانی، پیشنهادهای زیادی است که هر کدام رویکردی دارد. ما دوست داریم تمام مراحل در اسرع وقت انجام شود. امن‌ترین راه برای رسیدن به تفاهم برای دو طرف بازی برد - برد است و نمی‌توان بازی باخت - باخت داشت. این در شرایط کنونی بین‌المللی یک قاعده است. اما به طور کلی فکر می‌کنیم هر چه توافق نهایی به سرعت انجام شود به نفع همه است.

 

پیک نت 21 فروردین 

 
 

اشتراک گذاری: