ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲ اسفند ماه   ۱۳۹۴

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارشی واقع بینانه از اعتیاد درایران

روش های پیش از انقلاب

واقع بینانه تر و نتیجه بخش تر بود 
 
 
 
 

گزارش دقیق و واقع بینانه ای پیرامون اعتیاد به مواد مخدر در جمهوری اسلامی، روز گذشته از سوی رئیس کمیته مستقل مبارزه مواد مخدر دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شد. از این گزارش خلاصه ای آماری تهیه کرده ایم که می خوانید:

1- در دهه قبل انقلاب تقریبا 107 الی 108 هزار نفر دستگیری در ارتباط با جرایم مربوط به موادمخدر با حدود 110 تن کشف مواد داشتیم و این در حالی است که این رقم معادل 2 الی 3 ماه عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با جرایم و کشفیات مربوط به مواد مخدر است.

(در این بخش گزارش دهنده آمار معتادان را در مقایسه با قبل از انقلاب سانسور می کند!)

2- مساله دیگری که در آن دوره (قبل از انقلاب) وجود داشت، ارائه "تریاک کوپنی" در راستای "مدیریت تقاضا" با قیمت پایین‌تر به مصرف‌کننده بود، که این مسأله عملأ بسیاری از چالش‌های موجود را حل می‌کرد؛ به همین دلیل معتقدم این مسأله که مدیریت تقاضا بود، تدبیر خوبی بود که در آن دوره اتخاذ شده بود.

3- با از بین بردن زمین‌های کشت خشخاش در کشور بازار را دو دستی به مافیای مواد مخدر تقدیم کردیم. در دوره جنگ اولین اتفاق نابود کردن کشت 35 هزار هکتاری خشخاش با هدف مبارزه فراگیر با مواد مخدر بود به طوری که طی سه ماه تمامی این کشت‌ را کاملأ نابود و حتی سازمان آن را هم در کشاورزی کاملأ منحل کردیم. نتیجه آن کار این شد که بازار خودمان را دو دستی به مافیای مواد مخدر تقدیم کردیم

4- به جرات می‌توانم بگویم نابود کردن کشت خشخاش پس از انقلاب که شورای انقلاب به طور انقلابی و بدون هیچ گونه تأمل جدی در شهریور 1359 به انجام رساند، به نفع مافیای بزرگ مواد مخدر و به ضرر مردم خودمان تمام شد. در آن زمان افغانستان 280 تن تریاک تولید می‌کرد در حالی که سال گذشته رقم رسمی تولید تریاک در افغانستان 7 هزار تن و رقم غیررسمی آن به 12 هزار تن رسید.

5- در پایان جنگ مسأله مواد مخدر برای امام به قدری مهم شد که در جلسه‌ای به سران اعلام کردند که اولویت اول کشور پس از پایان جنگ، حل معضل مواد مخدر خواهد بود. به این ترتیب به دستور ایشان قانون مبارزه با مواد مخدر در مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین و ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز که در حال حاضر حدود 28 سال از عمر آن می‌گذرد در آن زمان تشکیل شد و قرار بود تا مدت 4 سال معضل اعتیاد را در کشور مهار کند 

6-  زمانی که احمدی نژاد دولت را تحویل گرفت تعداد مبتلایان به مواد مخدر صنعتی زیر 7 هزار نفر بود؛ در حالی که طی آمارهای رسمی زمانی که وی دولت را به دکتر روحانی تحویل داد آمار مبتلایان به مواد مخدر صنعتی به 330 هزار و در آمارهای غیر رسمی به 450 هزار نفر رسیده بود.

7- طی دوران 8 ساله دولت‌های نهم و دهم به اندازه 8 سال دفاع مقدس از طریق مواد مخدر جوانان این کشور نابود شده و از بین رفتند.

8- در ابتدای سال 1384 قیمت مواد مخدر صنعتی کیلویی 167 تا 171 میلیون تومان بود در حالی که در انتهای دولت دهم این رقم به 8 تا 9 میلیون تومان رسید.

روزانه 110 میلیارد تومان از پول مردم در راه مواد مخدر از بین می‌رود.

9- فاصله خماری تا نشئگی هر فرد معتاد در شهرهای کوچک 2 و در شهرهای بزرگ 10 دقیقه است. حتی اگر اطراف دستگاه های عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر تیمی بگذاریم، خواهیم دید که چقدر تولید کننده و مصرف کننده در همان حوالی وجود دارند.

10- تاکنون تعداد زیادی به خاطر جرائم مربوط به مواد مخدر اعدام شده‌اند و هزینه‌های بین‌المللی آن را هم پرداخت کرده‌ایم اما واقعا این اعدام‌ها اثری جدی نداشته است. 99 درصد اعدامی‌های ما از مافیای اصلی مواد نیستند؛ بلکه رتبه‌های سوم، چهارم و پنجمی هستند که مافیای اصلی آن‌ها را در مقابل تیر و تیغ قرار داده و خودشان قبراق و سرحال به زندگی‌شان ادامه می‌دهند.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲ اسفند

 
 

اشتراک گذاری: