ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲ اسفند ماه   ۱۳۹۴

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عرصه داخلی و جهانی

بر رئیس جمهوری ترکیه تنگ می شود

استانبول- بهزاد دولت آبادی 
 
 
 
 

 

نخست وزیر داوداوغلو و سایر مقامات رسمی ترکیه ساعاتی پس از انفجار چهارشنبه ١٧ فوریه آنکارا که مرگ ٢٨ و زخمی شدن ٦١ تن که عموما نظامیان شاغل در وزارت دفاع بودند را بدنبال داشت، حتی قبل از اینکه اسامی کشته شدگان و مصدومین مشخص و اعلام گردد، اظهار داشتند:

"تروریست انتحاری فردی ٢٤ ساله منصوب به یگان های مدافع خلق (شاخه مسلح حزب اتحاد دمکراتیک سوریه) از قصبه مرزی عامودا در سوریه به نام صالح نجار بوده."

 

روز گذشته  نمایندگان پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل و همچنین سفرای دو کشور آلمان و هلند به وزارت امور خارجه ترکیه دعوت شدند. هدف از این دعوت اثبات پیوند بین انفجار با حزب اتحاد دمکراتیک سوریه بود. وال استریت ژورنال در خبری از قول یکی از دیپلمات های حاضر در این نشست نوشت:

"مقامات ترکیه نتوانستند ادله ای پذیرفتنی مبنی بر ارتباط این انفجار با یگان های مدافع خلق را ارائه دهند."

مسئولین یگان های مدافع خلق نیز با انتشار بیانیه ای اعلام داشتند که هیچ گونه خصومتی با ترکیه و ارتباطی با انفجار اخیر ندارند. و حتی خانواده ای با نام فامیلی "نجار" از عامودا اعلام داشت که: "صالح نجار فردی شصت ساله از این قصبه است ولی محل اقامت کنونی اش اینجا نمی باشد."

 در همین رابطه سخنگوی یگان های مدافع خلق "ردور خلیل" گفت:

 "پیشاپیش گفته بودیم که خصومتی با ترکیه نداریم ولی دولت ترکیه با مرتبط دانستن انفجار اخیر آنکارا با قوایمان  در صدد نفوذ به روژوا است. ما تهمت زنی ترکیه مبنی بر دست داشتنمان در این حادثه را نمی پذیریم."
فردای انفجار "جمیل باییک" (از پیروان اوجالان و فرمانده کمیته جوامع کردستان "ک.سی.ک" واقع در قندیل) اظهار داشت:

"ما نه به عنوان پ. ک. ک و نه پی. ی. د (یگان های مدافع خلق) دستی در این حادثه انفجاری نداریم. ولی با توجه به فشار نظامی و قتل عامی که از جانب قوای مسلح ترکیه در مناطق کرد نشین خصوصا در شرناق و دیاربکر و ماردین بعمل می آید گسترش برخی عملیات نظامی به داخل شهرهای مرکزی ترکیه اجتناب ناپذیر است."
حزب دمکراتیک خلق ها حادثه انفجار اخیر آنکارا را محکوم کرد و از طرفی در دیدار یک و نیم ساعته دیروز اردوغان با اوباما، ایالات متحده بر مواضعش مبنی بر عدم تروریست دانستن حزب اتحاد دمکراتیک سوریه تاکید کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲ اسفند

 
 

اشتراک گذاری: