ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳ اسفند ماه   ۱۳۹۴

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار با هاشمی رفسنجانی

از ترس شکست انتخاباتی

پای انگلیس و امریکا را وسط کشیده اند 
 
 
 
 

 

هاشمی رفسنجانی روز گذشته (یکشنبه) در دیدار با جمعی از دانشگاهی ها، در پاسخ به آنها که لیست 16 نفره ای که گفته می شود او تهیه کرده و یا از آن حمایت می کند، گفت:

برخی این روز‌ها از روی درماندگی و ضعف استدلال و منطق، بدور از ادب سیاسی و اخلاق اجتماعی و آداب اسلامی و انسانی، جاهلانه از شخصیت‌های مبارز، سابقه‌دار و حتی مورد تأیید شورای نگهبان را با انتساب تعابیری همچون انگلیسی و نفوذی یاد می‌کنند. مردم خوب می‌دانند این تعابیر برای کسانی صدق می‌کند که می‌خواهند دانسته یا ندانسته بین مردم و انقلاب جدایی بیندازند.
کسانی که این روز‌ها دم از اسلام ناب می‌زنند و با سخنان نسنجیده و کارهای افراطی، مردم را از نظام اسلامی دور می‌کنند، شاید سوء نیت هم نداشته باشند، اما نتایج کار‌هایشان جز تفرقه افکنی بین مردم و دوری جوانان از انقلاب اسلامی نیست. آنها رأی مردم را برای دوام نظام بی‌تأثیر می‌دانند.
تأسف بیشتر اینجاست که این جریان سخنان خود را از طریق تریبون‌های رسمی می‌زند و ممکن است برخی نیز این‌گونه اظهارنظر‌ها را مواضع نظام بپندارند، حال آنکه موضع امام (ره) و نظام از‌‌ همان آغاز مشخص بود که در زمانی کوتاه پس از پیروزی، برای انتخاب نوع نظام به رأی مردم مراجعه کرده بودند. چون انتخاباتی بودن جزو ذات نظام اسلامی است.

آن جماعتی که با همهٔ هزینه‌های تبلیغاتی از رسانه‌ها و روزنامه‌های ملی و بیت‌المال، از مردم شکست خورد، (انتخابات 92 ریاست جمهوری) این روز‌ها می‌خواهد انتقام شکست خود از مردم را با توهین به دولت و شخص رئیس ‌جمهور بگیرد.

بنده با تأسف مجدد از ردّ صلاحیت نوهٔ امام (ره) علامه سید حسن خمینی در این مقطع روی سخنم به کسانی است که در جامعه رأی و جایگاه بالایی دارند و اجازهٔ شرکت در انتخابات را به هر دلیلی پیدا نکردند.

باید از شیوهٔ انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ برای برگزاری یک انتخابات پرشور و پیروزی کسانی ـ ولو کمتر مشهورـ که تفکرات آنان به تفکرات اکثریت جامعه نزدیک است، استفاده کنیم. پیروزی اندیشهٔ اعتدالی جلوی ترویج تفکرات افراطی، تندرو‌ها را در جامعه می‌گیرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۳ اسفند

 
 

اشتراک گذاری: