ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳ اسفند ماه   ۱۳۹۴

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پوتین و اوباما دیدار می کنند

قبول آتش بس در سوریه

از سوی امریکا، به چه معناست؟ 
 
 
 
 

 

سرانجام و در پایان رایزنی های آشکار و پنهان میان روسیه و امریکا، توافق بر سر آتش بس در سوریه اعلام شد. این رایزنی ها بصورت تلفنی میان اوباما و پوتین از یکسو و در دیدارهای مکرر وزرای خارجه امریکا و روسیه انجام شده و سه هفته پیش قرار بود پوتین و اوباما بر سر سوریه با یکدیگر دیدار کنند، اما این دیدار اکنون برای چند روز آینده اعلام شده است. برخی از آخرین رایزنی ها در حاشیه کنفرانس امنیت مونیخ که دو هفته از برپائی و پایان آن می گذرد انجام شده بود.

روسیه مستقیما و بصورت آشکار در جنگ سوریه در کنار ارتش این کشور با واحدهای نظامی "داعش" و گروه های نظامی همسو با آن می جنگند و این حضور پنهان نیست، و اکنون توافق آتش بس در سوریه میان روسیه و امریکا عملا نشان میدهد که یک سر این جنگ امریکاست، که اگر نبود ضرورت موافقت این کشور با آتش بس نبود! البته قبول آتش بس از سوی امریکا، به معنای قطع کمک های تسلیحاتی و نظامی کشورهای محور ناتو و امریکا به داعش و گروه های وابسته به آنست. از جمله ترکیه و عربستان و قطر که هر سه متحدان امریکا در منطقه و در جنگ سوریه اند.

گفته می شود در دیدار پوتین و اوباما، علاوه بر مسئله آتش بس در سوریه، مسئله مهم اسرائیل و فلسطین با هدف یافتن راه حلی برای آن نیز مطرح خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۳ اسفند

 
 

اشتراک گذاری: