ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ اسفند ماه   ۱۳۹۴

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شایعه مصالحه ای مطلوب

با گرفتن امتیازهای بزرگ 
 
 
 
 

 

در نابرابرترین شرایط تبلیغات انتخاباتی لیست هاشمی رفسنجانی از تهران برای مجلس خبرگان برنده شده است. این احتمال که با اندک مصالحه ای و گرفتن امتیازهای مهمی (از جمله از خود رهبر جمهوری اسلامی) که در آینده مشخص خواهد شد، یکی دو تن در این لیست اضافه و یا کم شوند وجود دارد. از جمله در باره دو شیخ توطئه گر و مورد نفرت مردم، جنتی و محمد یزدی که صلاحیت حسن خمینی را برای انتخابات خبرگان رد کردند و در رد صلاحیت هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری 92 و کنار گذاشتن هاشمی از ریاست مجلس خبرگان نقش آفرین بودند. این زمزمه وجود دارد که آنها، بعدا خود بدلیل کبر سن اعلام استعفا کنند و کنار بروند. جلوگیری از آبروریزی بیش از این برای این دو تن، ظاهرا بیش از ملاحظه درباره مصباح یزدی است که بر سر اعلام باخت و حذف او چندان مخالفتی وجود ندارد و از بعد از ظهر دیروز (شنبه) دیگر نامی از او برده نمی شد و حذف او عملا پذیرفته شده بود.

ظاهرا، جمله ای از هاشمی رفسنجانی، با این مضمون که "بحث انتخابات دیگر هر چه بود تمام شد" باید همین معنائی را داشته باشد که اشاره کردیم. در جلسه روز گذشته (شنبه) مجمع که با حضور اکثریت (نه اکثریت مطلق و با شرکت بازندگان بزرگ انتخابات خبرگان و عضو مجمع) تشکیل شده بود گفت:

انتخابات پر شور دیروز در شرایط بسیار حساس منطقه که نا‌امنی چندین کشور را فرا گرفته برگزار شد. حضور بیش از 32 میلیون نفری و  بیش از 60 درصدی سرمایه‌ ارزشمندی برای نظام است. احتیاج به هماهنگی مثال‌زدنی داریم که این انتخابات طلیعه و مقدمه‌ی آن بود. چون هر‌چه بود و هر‌چه شد، تمام شد و نباید به مباحث اختلاف‌ برانگیز دامن زده شود که دوران پس از انتخابات، دوران تلاش برای ساختن کشور است. (هاشمی دو رقم در این سخنرانی اعلام کرد که ارقام مستندی است!)

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۹ اسفند

 
 

اشتراک گذاری: