ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ اسفند ماه   ۱۳۹۴

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بین چه نهادهائی جریان دارد؟

جدال اصلی بر سر اعلام

رقم آراء برندگان انتخابات خبرگان 
 
 
 
 

 

تمام شواهد نشان میدهد که از نیمروز 7 اسفند که نتیجه رای گیری در خیابانها و حوزه های رای گیری مشخص شده بود، بحث اصلی بر سر اعلام میزان مشارکت مردم و شمارش آراء شروع شد و در تمام طول روز گذشته این بحث به یک جدال پشت صحنه تبدیل شد. این جدال بیش از مجلس شورا، بر سر نتایج رای گیری برای مجلس خبرگان بود زیرا روحانیون و مراجع از یکسو، بیت رهبری از سوی دیگر و فرماندهان سپاه نیز یک سر ماجرا بودند و هنوز هم (تا لحظه تنظیم این تفسیر) هستند. آنها در برابر دولت روحانی و هاشمی صف بسته اند. مجلسی که باحتمال زیاد، در آینده نزدیک وارد بحث جانشین رهبر کنونی خواهد شد و طبیعی بود که بزرگترین کشاکش ها بر سر نتایج ترکیب آینده همین مجلس بر حسب آراء انتخاباتی باشد.

این جدال چنان بود که حتی از مراحله ای به بعد ریز آراء صندوق های مجلس خبرگان دیگر اعلام نشد و در مرز 700 هزار برای هاشمی متوقف شد. متوقف شد زیرا مچ گیری آسان می شد. برای مثال در آخرین لیستی که با رقم اعلام شد، هاشمی حدود 700 هزار رای داشت و نفر پنجم موحدی کرمانی دبیر روحانیت مبارز و امام جمعه تهران اعلام شده بود با حدود 500 هزار رای.(البته این لیست در نوبت های بعدی کمی جابجا شد ولی در اصل این تفسیر بی تاثیر است) وی در لیست حوزه علمیه قم نیز بود. یعنی لیست مقابل لیست 16 نفره هاشمی. طبیعی بود که اگر وی در لیست هاشمی 400 هزار رای آورده (باتوجه به لیستی رای دادن مردم) از لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم مانند شیخ محمد یزدی و احمد جنتی حداقل 200 - 300 هزار رای می آورد نه 400 هزار رای که معنای آن اینست که اصلا در لیست جامعه مدرسین رای نیآورده!

ظاهرا جدال بصورت رسمی با صدور اطلاعیه شورای نگهبان آغاز شد که مفاد آن جلوگیری از اعلام شمار آراء بود. این اطلاعیه را بصورت مستقل در همین شماره پیک نت می خوانید. جدالی که ادامه دارد و همه فشار دولت و هاشمی اینست که رقم آراء اعلام شود و نه این که لیست 16 نفره اعلام شود. حتی اگر مصباح حذف شده باشد و یزدی رئیس مجلس خبرگان یکی به آخر لیست باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۹ اسفند

 
 

اشتراک گذاری: