ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ اسفند ماه   ۱۳۹۴

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در مصاحبه با "نوروز"

خاطرات ناطق نوری از دوران

آشنائی و همکاری با روحانی 
 
 
 
 

 

علی اکبر ناطق نوری رئیس مجلس پنجم و دبیرکل اسبق جامعه روحانیت مبارز که اکنون رئیس بازرسی بیت رهبری است، با روزنامه نوروز مصاحبه ای کرده که قرار است در ویژه نامه نوروزی این روزنامه منتشر شود. نکاتی از این مصاحبه را که بعنوان خلاصه مصاحبه در نوروز منتشر شده و در ارتباط مستقیم است با سوابق حسن روحانی در زیر می خوانید:

 

 من و آقای روحانی از دوران مدرسه حجتیه در سال ٤٢ با هم آشنا هستیم. در انقلاب، حزب جمهوری اسلامی و در جامعه روحانیت همواره با هم رفیق بودیم. در تمام پنج دوره مجلس که هر دو در مجلس بودیم با هم کار کردیم. هشت سال این دوره من «رئیس» بودم و ایشان «نایب‌رئیس».

آقای روحانی همیشه فرد معتدلی بود. هیچ‌گاه در طول تاریخ مجلس آقای روحانی را به عنوان یك نیروی منتسب به یك جناح خاص نمی ‌بینید. من این‌طور نبودم و بالاخره در رأس جریان راست بودم و رهبری می‌كردم. فراكسیون را در داخل مجلس اداره می‌كردم و در بیرون هم جبهه پیروان خط امام و رهبری و شورای همآهنگی را مدیریت می‌كردم.

آقای روحانی اصلا این‌طور نبود و به همین دلیل شما می‌بینید كه در مجلس سوم كه جناح مقابل ما اكثریت را آورد. لیست جامعه روحانیت در تهران رای نیآورد، تنها من و آقای باهنر رای آوردیم آن هم در رده ٢٨ و ٢٩. اما آقای روحانی رای آورد، به این دلیل كه هم در لیست ما اسمش بود و هم در لیست مجمع روحانیون. چند نفر بودند كه در هر دو لیست بودند. یكی مرحوم «عمید زنجانی» بود، یكی آقای «دعایی» و دیگر آقای «روحانی»؛ اینها نیروهای معتدل مجلس بودند. خب ایشان عضو جامعه روحانیت مبارز بود اما نه به معنی این دسته‌ بندی‌ها. حالا هم همان روش را دنبال می‌كند.

ما در مجلس هیچ‌وقت به عنوان «رئیس» و «نایب‌رئیس» با هم مشكل نداشتیم. مدیر خوبی بود و به آیین نامه و قوانین خوب مسلط بود و در مواقعی كه من سفر می‌رفتم یا اگر در زمان بودجه سه شیفت بود ایشان در اداره جلسه به من كمك می‌كرد و خیلی هم خوب اداره می‌كرد. گاهی هم شوخی می‌كرد و می‌گفت: «مگر اینكه سه شیفته شود كه ما هم اداره كنیم وگرنه این رئیس هیچ موقع مریض نمی‌شود كه نوبت ما شود. » (خنده) واقعا آقای روحانی روش معتدلی داشت كه الان هم همان روش اعتدال را دنبال می‌كند و واقعا هم محسوس است.

آقای روحانی همیشه در مجلس كه بود در كمیسیون دفاع بود. در مجالس اول و دوم. در مجلس اول، رئیس كمیسیون دفاع، مقام معظم رهبری بود. من هم عضو همان كمیسیون بودم. آقای روحانی نایب ‌رئیس كمیسیون و جانشین مقام معظم رهبری بود. عضو فعال و مطرح مجلس هم بود. همواره به عنوان یك فرد با سابقه مبارزه، فرهیخته و تحصیل كرده خوش فهم و با استعداد مورد احترام همه بود.

در مجمع تشخیص مصلحت نظام كه هستیم بعد از جلسه رسمی، ناهار را نزد آقای هاشمی می‌مانیم. چند نفر هستیم كه ناهار را بعد از جلسه مجمع با هم می‌خوریم كه عده‌ای هم شوخی می‌كنند و ما را «انجمن اسلامی مجمع» خطاب می‌كنند. در این گروه قبل از انتخابات ٩٢ بحث بر سر این بود كه رییس‌جمهور چه كسی باشد؟ همه این افراد به من اصرار می‌كردند كه كاندیدا شوم. یادم هست كه یك روزی آقای روحانی همین بحث را مطرح كرد كه آقای هاشمی گفت: «خب شما هر دو بیایید» آقای روحانی گفت: این‌طوری كه نمی‌شود و من همیشه نفر دوم فلانی بوده‌ام و ایشان اگر بیاید من حتما نمی‌آیم.» من گفتم:«بنده چون قطعا تصمیم دارم نیایم بنابر این شما بیا و اگر آمدی من حمایت می‌كنم» و تا اندازه‌ای هم كه از دستم بر می‌آمد، وظیفه‌ام را انجام دادم؛ راضی هم هستم و برای موفقیت ایشان هم همواره دعا می‌كنم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۶ اسفند

 
 

اشتراک گذاری: