ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ اسفند ماه   ۱۳۹۴

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

زنان بیشتری در مرحله دوم وارد مجلس می شوند

فراکسیون جوان و تحصیلکرده

زنان طرفدار دولت در مجلس آینده 
 
 
 
 

 

در مرحله اول انتخابات مجلس شورا که روز هفتم اسفند برگزار شد، ورود به مجلس 14 تن از نامزدهای زن انتخابات قطعی شد و اکنون برای دور دوم 8 نامزد زن در جمع 66 نامزدی است که در دور دوم انتخابات حضور دارند و رقابت می کنند. نیمی از 14 زن پیروز مرحله اول انتخابات زیر 40 سال دارند و بقیه بین 45 تا 58 سال سن دارند. بنابراین فراکسیون زنان در مجلس آینده، علاوه بر داشتن تحصیلات عالیه، جوان نیز هست. همه گمانه زنی ها حکایت از افزوده شدن شمار زنان در مجلس آینده است. یعنی در انتخابات دور دوم از میان 8 نامزد زن قطعی است که عده ای و شاید همه آنها راهی مجلس شوند.

11 زن از میان 14 زنی که در مرحله اول انتخابات پیروز شده اند از لیست مورد حمایت دولت هستند و سه نفر نیز بصورت مستقل در انتخابات نامزد شده بودند. از لیست اصولگراها هیچ زنی در  مرحله اول انتخابات پیروز نشده و بسیار بعید به نظر می رسد که در مرحله دوم نیز پیروز شود و به همین دلیل فراکسیون زنان در مجلس آینده فراکسیونی خواهد بود در برابر نظرات و طرح ها و سخنرانی های افراد اصولگرائی که نگاهی عقب افتاده و مرتجع نسبت به حقوق زنان داشته باشند.

از 14 زنی که در مرحله اول انتخابات پیروز شدند 8 زن از تهران، 3 زن از اصفهان، و از بوشهر، نیشابور و قزوین نیز هر کدام یک زن.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۶ اسفند

 
 

اشتراک گذاری: