ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 اسفند ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

فعالیت عارف برای دور دوم انتخابات

شور انتخاباتی را باید حفظ کرد

بالای 60 درصد را باید ببریم! 
 
 
 
 

محمدرضا عارف سرلیست برندگان انتخابات مجلس شورا از تهران، که پس از انتخابات به خراسان سفر کرده، در گردهمایی ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در خراسان رضوی گفت:

گفتمان اصلاحات گفتمان انقلاب است. در فضایی که رقبای ما تمام امکانات را در اختیار داشتند، ما را به مسجد راه نمی‌دادند و می‌گفتند این‌ها به مساجد نمی‌آیند نتیجه انتخابات این شد که دیدید.

در قاموس اصلاح‌طلبی بنا بر ماندن فرد خاصی درعرصه نیست. کسی که کار را بهتر انجام می‌دهد، باید بماند. به همین دلیل انصراف برخی از کاندیداها چه در زمان انتخابات ریاست جمهوری و چه انتخابات پیشین به نفع کاندیدای دیگری در راستای صلاح جریان اصلاحات بود. در اتاق‌های فکر متعددی که تشکیل شده بود، تلاش برای هم‌پوشانی افراد صورت می‌گرفت و رسیدن به همگرایی در برای همه در اولویت بود. مردم نتیجه غفلت را در سال 84 دیده بودند. در اتاق‌های فکر راهبرد حضور نیز یکی دیگر از مسائل مورد توجه بود. ترجیح منافع ملی بر منافع جناحی برای ما امروز به یک باور تبدیل شده است.  دستآورد برجام برای ارزیابی عملکرد دولت و اثبات موفقیت آن کفایت می‌کند، هر چند این دستآورد برای موفقیت دولت در انتخابات 96 به اندازه‌ کافی بزرگ است، اما ما اعتقاد داریم تلاش دولت در جهت خدمت به مردم نباید متوقف شود.

در انتخابات هفتم اسفند سعی بر این بود تا افراد لیست بر اساس شاخص‌های کمی انتخاب شوند. خوشبختانه در استان‌ها نیز کار به خوبی پیش رفت. اولویت اصلی با زنان و جوانان بود. ما در نظر داشتیم تا 30 درصد از لیست در تهران به زنان اختصاص داده شود. برای اولین بار در مراکز استان‌ها از این شاخص‌ها استفاده شد. جریان اصلاحات ظرفیت خود را بار دیگر در این انتخابات نشان داد. ما ابتدا در صدد ارائه لیستی مشترک برآمدیم اما وقتی اصولگرایان نپذیرفتند فقط لیست اصلاح‌طلبان را ارائه دادیم. پیروزی ما از دو ماه قبل از ارائه لیست نیز قابل پیش‌بینی بود زیرا فضای حاکم بر کشور بسیار دلگرم‌ کننده بود. ما در شرایط پیروزی قصد داشتیم بخشی از لیست خود را به حامیان دولت و اصولگرایان اختصاص دهیم.

اتفاقی که در تهران افتاد وظیفه ما را سنگین‌تر کرد. این اتفاق بسیار مهمی بود و علی‌رغم اینکه مسئولیتی که بر عهده ما بود را سنگین‌تر کرد اما انگیزه‌مان را برای تحقق بخشیدن به اهداف و وعده‌هایی که داده بودیم بیشتر کرد. باید به شعار خود در مجلس پایبند باشیم. باید بین دولت و مجلس همسویی به وجود بیاید و مجلس نیز از قدرت نظارت خود استفاده کند.

69 کرسی در مجلس شورای اسلامی هنوز بلاتکلیف است. جریان اصلاحات باید با حرکتی منسجم حدود 60 درصد از این کرسی‌ها را از آن خود کند. تجربه نشان داده است که معمولا میزان حضور مردم در دور دوم انتخابات کمتر می‌شود. جوانان باید فضای انتخابات را در کشور گرم نگاه دارند. میانگین حضور مردم در این انتخابات از متوسط انتخابات گذشته بیشتر بود. ما برای دور دوم و کرسی‌های باقی‌مانده به این حضور نیاز داریم.

بعد از دوردوم انتخابات مجلس باید بلافاصله وارد فضای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در سال 96 شویم. در سال 96 نیز دو انتخابات مهم در پیش رو قرار دارد و در 13 ماه باقی‌مانده باید به درستی برای این انتخابات برنامه‌ ریزی صورت بگیرد. باید در مجلس وعده‌ها و تعهداتی که به مردم دادیم را اجرا کنیم. این تعهد محدود به کسانی که وارد مجلس شدند نیست بلکه به کل جریان اصلاحات مربوط می‌شود. مهم‌ترین مسائل یعنی مساله معیشت مردم و رفع مشکل بیکاری باید مورد توجه کل ارکان این جریان قرار بگیرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: