ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 اسفند ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

اطمینان خاطری که

محمد خاتمی به رهبر داد! 
 
 
 
 

روز گذشته محمد خاتمی در دیدار با اعضای شورای مشورتی، طی سخنانی نه چندان بلند، به نکته ای اشاره کرد که در حقیقت برای اطمینان دهی به شخص رهبر جمهوری اسلامی "علی خامنه ای" بود. اطمینان به این که فرمان پایان حصر موسوی و کروبی و پایان ممنوع الخبر و ممنوع التصویر خود وی به معنای طرح و پیگیری آنچه در پایان انتخابات 88 گذشت نیست و کسی خیال فراخواندن مردم به خیابان ها و یا بیان فجایعی که روی داد نیست. بویژه که دو انتخابات در این دوران پشت سر گذاشته شده (انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و پیروزی حسن روحانی در آن و انتخابات اخیر مجلس شورا و مجلس خبرگان که علیرغم همه فشارها و محدودیت ها، طرفداران دولت توانستند در شماری قابل توجه به مجلس راه یابند و ترکیب مجلس کنونی را تغییر بدهد.) جمله تکمیلی این اشاره خاتمی، همانا طرح "آشتی ملی" است.

از سوی دیگر، بموجب تازه ترین خبرها، قرار است پایان حصر موسوی و کروبی که تاکنون مستقیما در اختیار شخص رهبر و بیت رهبری بوده، به تصمیم شورای عالی امنیت ملی واگذار شود و تقریبا قطعی است که با نظر موافق پایان حصر، تصمیم گیری برعهده شورای عالی امنیت ملی گذاشته شده است. به این ترتیب، آن توپی که بازندگان انتخابات و طرفداران ادامه حصر به زمین روحانی و دولت انداخته بودند، به زمین "نظام" و "شورای عالی امنیت ملی" که در آن چهره هائی از هر دو جناح حکومتی حضور دارند پس فرستاده شد. طرفداران ادامه حصر در روزهای پس از انتخابات بی وقفه شایعاتی را بصورت خبر منتشر می کردند مبنی بر اینکه در یک سازش حکومتی برای راه دادن احمد جنتی به مجلس خبرگان، دولت اختیار پایان حصر را بدست آورده است.

هر دو خبر را در همین شماره پیک نت می خوانید، با اضافه کردن این نکته که حسن خمینی نیز بصورت همزمان با انتشار اخبار بالا، سخنانی گفته که همسوئی کامل دارد با سخنان خاتمی و از موضعی فراتر از عضویت و یا عدم حضورش در مجلس خبرگان و مسائل مربوط به رد صلاحیت وی. رد صلاحیتی که عملا حسن خمینی را بعنوان مطرح ترین چهره برای رهبری و یا حضور در شورای رهبری جمهوری اسلامی مطرح کرد. آن هم با مقبولیت ملی و مردمی.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: