ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 اسفند ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سخنی برای آخرت

سخنرانی آیت الله یزدی

برای وداع با صندلی ریاست خبرگان 
 
 
 
 

 

مجلس خبرگان، روز گذشته اجلاس دو روزه خود را آغاز کرد که امروز خاتمه می یابد و طبق معمول دسته جمعی می روند به دیدار رهبر جمهوری اسلامی. آیت الله شیخ محمد یزدی برای آخرین بار بر صندلی ریاست این مجلس نشست. ریاستی که عمر آن کوتاه بود. او که سالها نایب رئیس هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس بود و بعدها نمک را خورد و نمکدان را شکست، یک دوره 8 ساله نیز رئیس قوه قضائیه بود. در دوران او قتل های زنجیره ای روی داد، به کوی دانشگاه حمله خونین شد و او در خطبه های نماز جمعه تهران به جای دفاع از قربانیان، علیه مطبوعات سالهای اول ریاست جمهوری خاتمی موضع گرفت و گروه های فشار را علیه آنها تحریک کرد. همین گروه ها زیر نظارت او و آیت الله جنتی به خانه آیت الله منتظری حمله کردند و حسینه او را ویران ساختند و می خواستند وی را بکشند. از تهران یکی از همین دو نفر (یزدی و جنتی) برای فرمانده مهاجمان پیغام تلفنی فرستاده شد که "طناب بیاندازید گردنش و بیرون بکشید و خلاصش کنید" و این آغاز حصر 6 ساله آیت الهی شد که قرار بود جانشین آیت الله خمینی شود. آیت الله یزدی سپس با حکم آقای خامنه ای شد رئیس حکومتی حوزه علمیه قم، عضو فقهای شورای نگهبان و سرانجام با اشاره ایشان و سازماندهی بیت رهبری شد رئیس مجلس خبرگان .

اینها در حافظه ملت بود و در هفتم اسفند در صندوق ها منعکس شد و رئیس مجلس خبرگان از بام افتاد، گرچه هنوز نمی خواهد از "آقا"ئی بیفتد! شاید یگانه اقدام مثبت او در طول حیات سیاسی اش در جمهوری اسلامی موضعی باشد که چند روز پیش - البته پس از خود داری برخی برندگان انتخابات خبرگان برای کنار رفتن و جا باز کردن برای ورود او مانند احمد جنتی به مجلس خبرگان- اعلام کرد رای مردم را پذیرفته و کنار می رود. همه میدانند که این حرف دل محمد یزدی نیست اما همین که آن را اعلام کرد، گامی در جهت عاقبت به خیری بود. مانند آخرین موضع گیری حاج حبیب الله عسگراولادی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که دم مرگ گفت "نمی توانم بگویم موسوی و کروبی فتنه گرند زیرا بزودی باید در آن دنیا جواب پس بدهد."

یزدی که دیروز مغموم و موقت روی صندلی ریاست خبرگان نشسته بود و سعی می کرد چشمش به چشم هاشمی رفسنجانی نیفتد بعنوان اولین سخنران اجلاس خبرگان گفت:

خوشبختانه برای دوره پنجم خبرگان من رأی نیاوردم و در آینده در خدمتتان نیستم و از این اتفاق خوشحالم. خوشحالم که این بار از دوش من برداشته شد.  آنچه که این روزها در سایت‌ها در خصوص اقدام من برای حضور در مجلس خبرگان آینده گفته شده کذب محض است و تکذیب می‌کنم، چرا که نه از ناحیه من و نه از ناحیه جامعه مدرسین اقدامی صورت نگرفته که کسی کنار برود و من جلو بیایم و وارد خبرگان آینده شوم. اعلام رسمی وزارت کشور قانون است و اطاعت از قانون وظیفه همه ماست. من هم طبعاً تسلیم قانون هستم و به هیچ وجه حاضر نیستم از قانون کمترین تخلفی صورت گیرد. »

یزدی در بخش دیگری از سخنرانی خود اشاره به حضور تنها عضو غیر مکلای مجلس خبرگان آینده کرد که بدلیل اهمیت آن، این خبر را جداگانه در همین شماره پیک نت می خوانید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: