ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 اسفند ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

تهرانی ها برای راهپیمائی خوبند

اما وقتی رای به آنها نمیدهند بدند!

حرفهائی که هاشمی در جلسه

دیدار خبرگان با خامنه ای نزد! 
 
 
 
 

 

هاشمی رفسنجانی روز شنبه در نشست هم‌اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم ائتلاف امید در انتخابات مجلس دهم حضور یافت. این اجلاس پس از دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر جمهوری اسلامی و حرف های آشکارا عصبی وی از نتیجه انتخابات تشکیل شد و هاشمی آنچه را در جلسه دیدار با رهبر نتوانسته بود بگوید در این اجلاس که در کتابخانه ملی تشکیل شده بود گفت.

او گفت:

ما تحولاتی پشت سر گذاشتیم که آخرین بخش آن از سال 84 شروع شد و به سال 92 ختم پیدا کرد. برخی از این تحولات منفی بودند و وضع کشور، انقلاب و اسلام را به سمت بدی بردند. اما مردم گام خوبی برداشتند و اگر گام مردم برداشته نمی‌شد در این انتخابات (هفتم اسفند) نتیجه خوبی بدست نمی‌آمد.

گام دومی که برداشته شد شرایط اجتماعی در جامعه به ویژه در میان سیاستمداران و فرهیختگان کشور ایجاد کرد که اگر در ادامه آن جدی باشیم و صبر و استقامت به خرج دهیم می‌توانیم جریان انحرافی را که به نظام ضربه زد اصلاح کنیم. همچنین به تناسب زمان می‌توانیم شرایط نو و بسیار ارزشمندی را در تاریخ انقلاب ایجاد کنیم. شرط این موضوع جدی بودن ما است.

شما کسانی که امروز اینجا هستید یا انتخاب شده‌اید یا انتخاب خواهید شد، قرار است درموثرترین رکن انقلاب یعنی مجلس که به فرموده حضرت امام در راس نظام است، قرار بگیرید.

من هم قبول دارم در شرایطی که بیم آن می‌رفت تا فتنه‌ بزرگتری را شاهد باشیم انتخابات خوبی برگزار کردیم.  من از کسانی که صبورانه توانستند خود را یکپارچه کنند و تصمیمات درستی بگیرند تشکر می‌کنم. عدم یکپارچگی و تصمیمات نا هماهنگ نقطه ضعف رقیب بود که به آن‌ها ضربه زد. ما از حضور مردم و رشد سیاسی آن‌ها فهمیدیم که دیگر مردم آمادگی حضور افکار حزبی و سر و کار داشتن با احزاب بزرگتر را دارند. مردم ما به لیست‌ها رای دادند. وقتی به پای صندوق رفتند به 46 نفر از افراد یک یا دو لیست باید رای می‌دادند. این آمادگی مردم و انفجار فضای مجازی که تاثیرگذارتر از رسانه‌های اطلاع‌ رسانی تصویری و مکتوب ما شده است بسیار خوب بود.

خود مردم و جوانان این فضا را پیدا کردند. جوانان ما امروز متخصص استفاده از فضای مجازی شده اند. ما دیدیم که آن‌ها چگونه مسائل را در این فضا برای دیگران توضیح می‌دادند.

 دوره‌ دیگری از انتخابات را در پیش داریم و باید سعی کرد همین شیوه‌ای که در مورد 7 اسفند داشتیم را ادامه دهیم. مجلسی که تشکیل می‌شود مجلسی با آرای یکنواخت نیست. بلکه تضارب آرا و اختلاف نظرها وجود خواهد داشت که بسیار مفید است. ما نمی‌خواهیم همه نظرهایی که از مجلس بیرون می‌آید مانند تولیدات یک کارخانه‌ یک شکل به نظر بیاید. بلکه عقیده داریم اختلاف نظر هم باید باشد. اما در نظر خواهیم گرفت که ملاک نظر اکثریت است. باید تابع باشیم. به نظر می‌رسد مجلسی خواهیم داشت که توانایی همدلی با دولت را دارد.

زمانی که رئیس‌جمهور بودم و یا ریاست مجلس را بر عهده داشتم خودم هم فکر نمی‌کردم که مجلس باید هر چه دولت می‌گوید را قبول کند. بلکه نظرم آن بود که مجلس آزادانه باید حرف بزند و رای خودش را بدهد. این‌گونه است که می‌توانیم مجلسی ارزشمند داشته باشیم.

الان ما هم می‌خواهیم مجلسی معتدل داشته باشیم تا در کنار دولتی معتدل بتواند کار واقعی برای مردمی همیشه در صحنه که کمبودها و سختی‌ها را تحمل کرده است انجام دهد. مردم ما آخرین امتحان‌شان را در همین انتخاباتی که گذشت دادند.

ما باید به اعتدال برسیم و در همه امورمان معتدل زندگی کنیم. و افراط و تفریط نداشته باشیم.

بخشی از شما مجموعه اصلاح‌طلبان بخش دیگرتان از طرفداران دولت و بخش مستقلان‌تان هم طرفدار دولت هستند. همه شما خواستار امید و آرامش هستید که این خواست ملت هم هست. ملتی که شما را در این راه همراهی کرده است.

بعضی‌ها فکر می‌کنند با عسرت و ریاضت زندگی کردن بهتر است، این در حالی است که قرآن هم آن را قبول ندارد و مسلمانان را از عسرت کشیدن پرهیز می‌دارد.

مگر می‌شود امروز در دنیای کنونی در شرایطی محصور باشیم و از محصور بودن‌مان خوشحال باشیم. چرا می‌خواهیم از ابزار اطلاع‌رسانی دنیا استفاده نکنیم و با آن قهر باشیم. این ترامپ که در آمریکا صحبت می‌کند حرف‌های ضد اسلامی می‌زند. می‌گوید مسلمانان را به این کشور راه ندهید و تبلیغ‌های ضد اسلامی می‌کند. آن‌ها می‌خواهند مردم را از اسلام دور کنند و ما نباید کاری کنیم که دنیا ما را به تروریسم بشناسد.

حالا که دولت حاضر با همراهی آقایان روحانی و ظریف حصر را شکستند، راه‌های بانکی و تجارت باز شده است مجلس هم باید با منطق آنان هماهنگ باشد. ما باید وارد تجارت جهانی شویم. این افکار متعادل از طریق مجلس باید به مردم برسد. مردم از این طریق امیدوار می‌شوند. البته این به معنای طرد جناح مقابل نیست. کاری را که آن‌ها با ما کردند نباید بکنیم. باید خواهرانه و برادرانه کنار آن‌ها قرار بگیریم و به پیشرفت کشور توجه کنیم.

ورود بانوان به مجلس نقطه عطفی است.‌ این‌که خانم ها را در لیست انتخاباتی خود قرار داده‌اید کار درستی بود، نصف جامعه ما را خانم‌ها تشکیل می‌دهند چیزی نمانده که دانشمندان خانم ما وارد جامعه شوند. آن‌ها فراقت و استعداد علمی بیشتری دارند. خوب است که خانم‌های به نسبت جوان را وارد مجلس کردید.

ریاضت‌هایی که در مورد زندگی امام خمینی(ره) می‌گویند درست نیست. من از جوانی در خانه ایشان بودم. ایشان هرچه داشتند را نشان می‌دادند. این طور نبود که جلوی خانه زیلو پهن کنند و در خانه قالی داشته باشند. بلکه از همان جلوی خانه‌شان قالی پهن می‌کردند. تظاهر نمی‌کردند. خیلی از ریاضت کشی‌های این روزها ریاکاری است. قرارنیست مردم با ریاضت زندگی کنند. آن‌هایی که ریاضت کشی مردم را می‌خواهند و مردم را به عسرت تشویق می‌کنند خودشان طور دیگری زندگی می‌کنند.

حرف‌هایی که این روزها درباره مردم تهران می‌زنند، نشان از عصبانیت و استیصال آنهاست. همین مردم تهران بودند که 15 روز قبل از انتخابات، مراسم باشکوه راهپیمایی 22 بهمن را رقم زده بودند. این افراد چون فکر می‌کنند با رأی مردم تحقیر شدند، دارند از آنها انتقام می‌گیرند. در حالی که مردم بر اساس شناخت خود رأی دادند. در همه شهرهای ایران هم بعضی‌ها انتخاب شدند و خیلی‌ها انتخاب نشدند. حرف‌های (قبل از انتخاباتی) آنها یک اشتباه تاریخی بود، چون مردم تهران وقتی از کسی ناراضی باشند، دیگر نمی‌تواند از آنها رأی بیاورد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: