ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ اسفند ماه   ۱۳۹۴

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

قالیباف هنوز خواب ریاست جمهوری می بیند

پاسخ اسحاق جهانگیری

به رجز خوانی سردار قالیباف 
 
 
 
 

ده سال پس از صدارت قالیباف بر شهرداری تهران و چند بار خیز و شکستش برای نشستن بر صندلی ریاست جمهوری، وی در مراسم افتتاح خط مترو فرودگاه مهرآباد خطاب به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت:

«آقای جهانگیری، اگر ایام عید در تهران تشریف داشتید سری به منطقه ۱۲ بزنید تا از نزدیک حجم عظیم کارهای زیرساختی را ببینید.»

جهانگیری که کارکشته تر و مطلع تر از قالیباف است و سابقه حکومتی اش هم بیشتر از او، گفت: 

«جناب قالیباف، از جنابعالی هم تقاضا می‌شود چنانچه در ایام عید در تهران تشریف دارید گشتی در مناطق ۱و ۲ و ۳ و ۵ و … تهران بزنید تا با حجم عظیم تخلفات گوناگون در حوزه عمران شهری، از تخریب باغات گرفته تا گودبرداری‌های غیرمجاز، بیشتر آشنا شوید.»

این گفتن و پاسخ گرفتن قالیباف را، یکبار هم در جریان مناظره های تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری سال 92 مردم شاهد شدند. وقتی روحانی پشت تریبون مناظره قرار گرفت و خطاب به قالیباف که خیلی دور برداشته بود، با اشاره به دوران ریاستش بر شورای عالی امنیت ملی در زمان محمد خاتمی گفت:

«آقای قالیباف دلم نمیخواست بگم. آنجا بحث این بود که شما میگفتید دانشجویان بیایند ما برنامه گازانبری داریم. برنگردید به بحث های آن زمان، این سینه من پر است از مسائل فراوان. حرف برای گفتن زیاد داریم. بگذارید رقابتمان سالم و درست باشد. از ابتدای زندگی سیاسی مسیرم روشن است هیچوقت پادگانی فکر و عمل نکردم. جزو افرادی هستم که حقوق  خواندم، من سرهنگ نیستم. حقوقدان هستم. حواسمان باشد چگونه  حرف میزنیم. هرچه اطلاعات لازم باشد در ذهنم دارم که بگویم. همیشه روبروی افراطیون ایستادم و طرفدار آزادی بیان و مخالف افراط و تفریط بوده‌ام.»

این سخن روحانی، در پاسخ به این جمله قالیباف بود:

«در سال 82 که فرمانده نیروی انتظامی بودم و شما دبیر شورای عالی امنیت ملی، در سالگرد حمله به کوی دانشگاه، هر سال مجوز برنامه میگرفتند یک جلسه من گفتم اجازه بدهید دفتر تحکیم وحدت مراسم را بگیرد. شما اشاره به این میکردید که بابا دنبال دردسر هستی ول کن چه مجوزی. این اصرار من بود که اجازه بدهیم دانشجو حرفش را بزند ولی در چارچوب قانون. »


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۶ اسفند

 
 

اشتراک گذاری: