ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ اسفند ماه   ۱۳۹۴

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار رهبر ج. اسلامی با مجمع طلاب

لنگه کفش و مهر پرتاب کن ها

قرار است انقلاب را حوزه ای کنند! 
 
 
 
 

 

روز گذشته (سه شنبه) شماری روحانی بعنوان اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به دیدار رهبر جمهوری اسلامی برده شدند. در این دیدار که برای جبران ضربه کمر شکن انتخابات هفتم اسفند به کمر آیت الله محمد یزدی رئیس حکومتی حوزه علمیه قم برگزار شد و هدف از آن جبران این شکست توسط رهبر بود، علی خامنه ای سخنانی گفت که خلاصه دقیق آن همین جملاتی است که از سخنرانی بلند بالای وی استخراج کرده ایم:

«حوزه علمیه قم باید همچنان یک حوزه انقلابی و مهد انقلاب باقی بماند. دو جریان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی تأثیرگذاری آشکار داشتند؛ دانشگاه وحوزه علمیه.

تأثیرگذاری حرکت و مبارزه دانشگاهی در پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل حضور عامل اصلی یعنی مبارزات روحانیت بود. ما قدردان مبارزات دانشجویان هستیم اما اگر این مبارزه‌ها بدون حضور مبارزه‌های روحانیت بود، قطعاً به همان محیط دانشگاه محدود می شد و به اتمام می رسید.

اگر حوزه علمیه قم نبود، حرکت امام (ره) شاید به موفقیت نمی رسید. آن نیرویی که مردم را به خیابان‌ها آورد و آن راهپیمایی های بزرگ و میلیونی را شکل داد، تأثیرگذاری طلاب بود که فکر و نیت امام (ره) را در دورترین نقاط کشور نیز منتقل کردند.

اکنون انگیزه ها و طرح هایی برای «انقلاب زدایی» از حوزه علمیه وجود دارد.

معنای حقیقی تقابل سیاسی و تبلیغی با مبانی و تأکیدات امام خمینی (ره)، ضدیت با اسلام سیاسی و اسلام نابی است که اولین بار پس از صدر اسلام در ایران به تشکیل حکومت پرداخته است. مجمع نمایندگان طلاب پدیده بسیار خوبی است که باید از لحاظ قانونی و جایگاهی و نیز از لحاظ درونی و محتوایی تداوم یابد و تقویت شود. با وجود برخی پدیده های نامطلوب در گوشه و کنار، جهت گیری کلی حرکت کشور، خوب و رو به پیشرفت است و افق آینده در همه زمینه ها روشن است.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۶ اسفند

 
 

اشتراک گذاری: