ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

آیت الله دستغیب خطاب به شورای نگهبان

معنای حکومت مردم بر مردم

یعنی حکومت یک عده برمردم؟ 
 
 
 
 

 

آیت‌الله سیدعلی‌ محمد دستغیب عضو معترض مجلس خبرگان، که برای مجلس خبرگان آینده نیز نامزد شده، در نامه‌ای به فقهای شورای نگهبان با اعتراض به رد صلاحیت های اخیر نوشت:

«.... پس از امام به تدریج سایه شوم تفکرات انجمن حجّتیه ابتداء از شورای نگهبان ظاهر شد، به تدریج مجلسین تحت کنترل خاص آمد، و نیروهای مسلّح به خصوص سپاه به فرمان خاص شدند، و همراه اطلاعات خود و اداره خاص اقتصاد و سیاست و حتّی مراکز آموزشی از دانشگاه و حوزه و مراکز دینی از مساجد و حسینیه ها را تحت نظر گرفتند و دستگاه های قضایی را به امر خود در آوردند و انتقادها را از هر جا بود در سینه خفه کردند، اما ریاست جمهوری و انتخاب وی آزاد بود. با کاندیدا شدن حجّت الاسلام و المسلمین جناب سیّد محمّد خاتمی مردم که احساس می کردند مسائلی در پیش است به صندوق های رأی هجوم آوردند و با رأی بالایی که کمتر نظیر داشت رأی دادند و هشت سال در دو دوره با امید و احساس عزّت در داخل و خارج زندگی کردند، امّا ناگهان فردی که فاقد صلاحیّت بود ظاهر شد و مورد تأیید کامل شما فقهاء شورای نگهبان گردید و سنگ تمام گذاردید! و از پشت پرده نیز دست امام زمان عجّل الله تعالی فرجه را پشتیبان او اعلام کردند و نوید ایرانی نو دادند امّا هر سال بدتر و خرابتر از سال پیش گردید، و با شعار های بی موقع دنیا را در مقابل خود مشاهده کردند. چهار سال گذشت دوباره آقای مذکور با پشتیبانی فقهاء شورای نگهبان آمد و اینبار مردم چهره دوست داشتنیِ زمان امام یعنی نخست وزیر زمان امام امّت (رحمه الله) جناب میرحسین موسوی را مشاهده کردند و به صندوق ها هجوم آوردند و رأی ها حکایت از رأی بسیار بالای آقای موسوی نسبت به شخص مذکور می کرد. کم کم تعرفه ها ناپدید شد؛ افراد نماینده آقای موسوی در صندوق ها بازداشت گردیدند و صدای بی موقع از پیروزی شخص مورد تأیید آقایان ظاهر شد (اشاره به اعلام پیروزی احمدی نژاد توسط علی خامنه ای حتی قبل از تائید آراء توسط شورای نگهبان و وزارت کشور!) و بالاخره چهار سال دیگر و بدتر از چهار سال قبل مردم گرفتار شدند. صندوق پول ذخیره خالی، مردم فقیر، رعب و وحشت همه جا را فرا گرفت، و آخرالامر که آشفتگی ایران را از همه جهت مشاهده کردند. جناب حجّت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی را تأیید کردند و مردم که دیدند حجّت الاسلام و المسلمین خاتمی و آیت الله هاشمی رفسنجانی کنار ایشان است با رأی بالای هیجده میلیون در کنار چهار میلیون منتخب شما ایشان را انتخاب کردند. ایشان با وضع بحرانی آنچنانی مشغول به کار شد و الآن مطالعه کنید که مردم در چه وضعی که نتیجه نظریه استصوابی شما هست به سر می برند.

آیا هنوز هم می خواهید مجلسین شورای اسلامی و خبرگان را با نظریه استصوابی تشکیل دهید و مردم ایران به خصوص جوانان و قهراً مردم دنیا را از اسلام بیش از این فراری دهید؟ انصاف دهید اینگونه رفتار با کدام یک از اصول های سه گانه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سازگار است، آیا این حکومت مردم بر مردم است یا حکومت عده ای خاص و محدود بر مردم!

شما عدّه ای را انتخاب می کنید و به مردم می گویید بیایید به اینها که ما برایتان معیّن کرده ایم رأی دهید چون شما نمی توانید تشخیص دهید و خوب را از بد جدا نمی کنید بعد هم کسانی که رأی ندادند به عنوان ضدّحکومت، ضدّ ولایت فقیه و در نهایت بی دین حساب می شوند. یا للعجب شما قانع شدید به رأی ۳۰ درصدی مردم آنهم اگر باشد و بقیّه جزء خس و خاشاک هستند! آیا با این کارتان عدّه ی بسیاری را از مراجع و خود و رهبری جدا نمی کنید؟ و این زدگی از دین اسلام نیست؟ و آیا این حکومت افراد خاص بر مردم نیست؟

اینجانب آنچه می گویم برای خدا و اصلاح و خیر خواهی است و از این به بعد تا حیاتی باقی است ادامه می دهم و نظری به رد صلاحیت یا قبول شما ندارم.»

سیّدعلی‌محمد دستغیب ۹۴/۱۰/۲۰

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: