ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

بصورت همزمان، یک بمب به یک مدرسه انداخته شد

معاون اوباما وارد ترکیه شد

و با مخالفان دولت دیدار کرد! 
 
 
 
 

 

معاون رئیس جمهور امریکا روز گذشته وارد ترکیه شد و بلافاصله با نمایندگان انجمن های غیر دولتی این کشور که همگی معترض دستگیری روزنامه نگاران وفعالان سیاسی و جنگ دولت با کردهای ترکیه هستند دیدار کرد. دیدار با خانواده دو روزنامه نگار زندانی (دوندار و گل از روزنامه جمهوریت) و همچنین خانواده های روزنامه نگار ارمنی "هرانت دینک" که در سال 2007 ترور شد و رئیس جمعیت وکلای دیاربکر "طاهر الچی" که اخیرا ترور شد بازتاب وسیعی در رسانه های ترکیه یافت. اشارات ملایم مطبوعات به مخالفت امریکا با سیاست های داخلی دولت ترکیه شاید سر آغاز تحولاتی در حکومت باشد.

بصورت همزمان، روز گذشته بمبی به یکی از مدارس شهر دیاربکر پرتاب شد و پنج دانش آموز زخمی شدند. این دانش آموزان در مراسم پایان نیمه اول فصل تحصیلی شرکت کرده بودند.

بلافاصله اغلب کانال های تلویزیونی و خصوصا آنها که به دولت نزدیکترند تلویحا حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به "پ ک ک" را متهم کردند و اردوغان نیز طبق معمول پس از خروج از مراسم نماز جمعه در مقابل دوربین ها ظاهر شد و گفت:

"پرتاب بمب به یک مدرسه در دیاربکر تاسف بار است. انداختن بمب توسط تروریست ها (بدون ذکر نام) جوابی قابل تعمق است به امضای بی شرمانه آن 1128 استاد که بر چنان متنی (بیانیه صلح) امضا گذاشتند."

هنوز دیدار رسمی میان معاون ریاست جمهوری امریکا و رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر ترکیه انجام نشده و قرار است روز دوشنبه این دیدار انجام شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: