ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

خلاصه سخنان انتخاباتی روحانی

اگر قرار است مجلس بعدی

یک جناحی باشد، نیاز به انتخابات نیست 
 
 
 
 

 

 حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دومین همایش استانداران و فرمانداران کشور حضور یافت و درباره انتخابات و تائید و رد صلاحیت ها سخنانی گفت که طی دو روز گذشته روی تمامی شبکه های خبری به فراخور سیاست آنها منتشر شده و یا حداقل بخش هائی از آن منتشر شده است. از نگاه ما نیز نکات زیر در آن سخنرانی اهمیت ویژه داشت:

بنده هم اعتقاد دارم معیار در انتخابات "قانون"است. طبق قانون از میان احزابی که قانونی فعالیت می کنند باید مردم بهترین‌ها را انتخاب کنند. این دولت، میزان مقبولیت کارنامه خودش را در انتخابات هفتم اسفندماه دریافت می کند. برای شرکت مردم درانتخابات همه تلاش کنیم. اجازه ندهیم مردم ناامید شوند.

مطلوب ما به عنوان دولت اعتدال اینست که معتدلان بروند مجلس. ما آماده همه نوع همکاری با شورای نگهبان برای قانونی برگزار شدن انتخابات هستیم و به همین دلیل به وزارتخانه‌های اطلاعات و کشور گفته‌ام با شورای نگهبان همکاری لازم را داشته باشند. به معاون اول دولت "جهانگیری" هم گفته‌ام با شورای نگهبان وارد رایزنی شود. بنده هم معتقدم که باید "مر" قانون باشد نه مر سلیقه.

مطابق قانون اساسی اقلیت هائی مانند یهودی ها در مجلس نماینده دارند، زرتشتی ها نماینده دارند، آشوری ها و ارمنی ها نماینده دارند، حالا اگر جناحی در این کشور جمعیتش 7 یا 10 میلیون است نباید در مجلس به تناسب جمعیتش  نماینده داشته باشد؟ اسم مجلس خانه ملت است نه خانه یک جناح.

امروز نمی خواهیم حرف تلخ بزنم. همه باید بیایند پای صندوق، اگر کسی با نظام مسئله دارد او هم بیاید، همه باید پای صندوق بیایند، اما به شرطی که ما هم شور و حرارت ایجاد کنیم. اگر مجلس قرار است یک جناحی باشد، خب دیگر نیاز به انتخابات نیست. همان ها (که الان هم هستند) دوباره تشریف ببرند مجلس. من نمی دانم چند جناح داریم، اما امیدوارم همه جناح ها نمایندگان خود را به مجلس بفرستند.

احراز واقعی صلاحیت از آن ملت ایران است. این ملت است که پای صندوق می آید تا آن را که بهتر و اصلح است بر گزیند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: