ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

ایران جای خالی ترکیه برای

صادرات میوه و سبزی را می گیرد 
 
 
 
 

 

بدنبال ممنوع شدن ورود میوه و سبزیجات از ترکیه به روسیه، قرار است انواع صیفی‌جات، از جمله هندوانه، گوجه ‌فرنگی، خیار، فلفل، پیاز و انواع سبزیجات برگی در فهرست صادرات به روسیه قرار بگیرد. درمقابل قرار است دانه‌های روغنی، ذرت، شکر و برنج از روسیه به ایران وارد شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران گفت:

هیچ محدودیتی برای تولید و صادرات انواع محصولات سبزی و صیفی در فصل پاییز و زمستان به روسیه وجود ندارد، چراکه مناطقی مانند جیرفت و بندرعباس برای تولیدات کمی و کیفی مورد نیاز کشور مستعد است و تنها باید فضا برای صادرات در زمینه‌ پروتکل‌های قرنطینه‌ای فراهم شود.

در حال حاضر زیرساخت‌های مناسبی برای تولید زیاد با کیفیت بالا در زمینه‌ انواع محصولات کشاورزی وجود دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت بارش در فصل جاری مشکلی برای صادرات انواع محصولات سبزی و صیفی به روسیه نداریم، چرا که به عنوان مثال سالانه 5.5 میلیون تن گوجه‌ فرنگی، بیش از پنج میلیون تن سیب ‌زمینی و بالغ بر 17 میلیون تن سبزیجات در کشور تولید می‌شود. البته در فصل تابستان در ایران با محدودیت تولید این محصولات مواجه هستیم و از سوی دیگر نیز روسیه خود تولید‌ش را انجام می‌دهد. می‌توانیم بیش از 1.5 میلیون تن انواع سبزیجات را به روسیه صادر کنیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: