ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گفتگو با عباس عبدی

با گفتگو و تفاهم، دو جناح

حکومت باید با هم کنار بیآیند 
 
 
 
 

 

خلاصه ای از گفتگوی عباس عبدی با سایت "فرارو" در باره انتخابات اسفند ماه و رد صلاحیت ها را در ادامه می خوانید:

« در باره رد صلاحیت ها در بلند مدت این اقدام به نفع هیچکس نیست. به نفع دشمنان این ملت و کشور است. ضمنا معتقد نیستم با استفاده از حکم حکومتی و این جور شیوه‌ها مساله‌ای حل می‌شود. عوارض ناشی از مساله به تاخیر خواهد افتاد، ولی حل نخواهد شد. باید طرفین به تفاهم پایدار برسند. مشکل حقوقی نیست، مشکل سیاسی است و راه حل سیاسی دارد. راه‌ حل سیاسی هم روشن است. یا ستیز در ابعاد گوناگونش یا گفتگو و تفاهم و یا انفعال و انزوا؟

مگر شورای نگهبان چقدر قادر است که از منظر حقوقی از کار خود دفاع کند؟ پیشنهاد می کنم یک مناظره میان حقوق‌دانان شورای نگهبان و نه حتی فقهایش با حقوق‌دانان مستقل برگزار شود تا ببینید که اقدامات شورای نگهبان از منظر همین قانون موجود نیز قابل دفاع نیست.

بنظر من آقای لاریجانی هم نه تنها این حد از رد صلاحیت‌ها را به نفع ثبات و قدرت کشور نمی‌داند، بلکه پیروزی برای ایشان و نیز سایر نامزدهای موجود در چنین فضای غیررقابتی سابقه خوبی نخواهد بود، بویژه نامزدی که فکر می‌کند قادر به رقابت و پیروزی هست.

برداشت اولیه من این است که مقام رهبری علاقه و اعتقاد قطعی به مشارکت مطلوب و بی‌دغدغه دارند و آن را برای شرایط پس از برجام و کشور ضروری‌تر از گذشته می‌دانند و این که مخالفان نظام و خودشان را هم به شرکت دعوت نمودند مستلزم پذیرایی مناسب از این دعوت هست و شورای نگهبان به نسبت دیگران برای تحقق این خواست رهبری اولی است و در نتیجه اجازه داده نخواهد شد که الزامات تحقق این خواست از سوی دست‌اندرکاران اجرایی نادیده گرفته شود.

همه می‌دانند قدرت ایران پس از خرداد 92 بود که بصورت جهشی افزایش یافت. امروز قدرت نرم حرف اول را می‌زند و نه موشک و هواپیما. رکن مهم قدرت نرم نیز در انتخابات آزاد و با مشارکت بالاست.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: