ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مشکلات شورای نگهبان

در نرم افزار جمع شده! 
 
 
 
 

 

سخنگوی دولت "نوبخت" روز گذشته (سه شنبه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران، به سئوالاتی که از وی درباره رد صلاحیت ها شده بود پاسخ داد. پاسخ های او همچنان امیدوار کننده بود. یعنی امید به این که لیست تائید صلاحیت ها بلند تر شود و لیست رد صلاحیت ها کوتاه. او چیزی در باره خبرهای مربوط به رد و تائید صلاحیت حسن خمینی نگفت. یگانه پاسخ او جملات زیر بود:

«ما به عدالت شورای نگهبان در این زمینه امیدوار و مطمئنیم که این مشکل را در حد قانون حل می‌کند. کسانی که می‌توانستند در مسئله رد صلاحیت ها تأثیرگذار باشند به صورت غیر رسمی رایزنی‌هایی انجام داده‌اند. هیچکس از کسانی که صلاحیت ندارند دفاع نمی‌کند، اما انتظار این است که کسانی را که مراجع چهارگانه تأیید کرده‌اند و می‌توانند خدمت کنند به جمع خدمتگزاران نظام بازگردانند تا بتوانند خدمت کنند. در جریان هستم که آقای جهانگیری و وزرای کشور و اطلاعات فعالیت‌هایی در زمینه رایزنی برای صلاحیت ها داشته‌اند. درباره برگزاری انتخابات بصورت الکترونیک هم مثل همه دنیا، دولت همین تصمیم را داشت و اعتبارات مالی را هم در نظر گرفت اما در بحث نرم‌ افزار اختلافاتی پیش آمد و تشکیک شورای نگهبان در این بخش این بود که ممکن است انتخابات به این صورت، صحیح و ایمن انجام نشود. »

به این ترتیب، شورای نگهبان در حالیکه با سخت افزار صلاحیت رد می کند، با نرم افزار هم برای شمارش آراء مسئله دارد. امیدی هم که سخنگوی دولت به آن اشاره کرده، درحقیقت امید به تهیه لیست نهائی در بیت رهبری است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: