ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

"ایرباس" 414 میلیون دلاری

بزودی تحویل ایران می شود
 
 
 
 

 

شرکت هواپیماسازی ایرباس قرار است در سریع‌ترین زمان هواپیما ایرباس  A380 برای اجاره و فروش به ایران تحویل بدهد. علاوه بر این، ایران قرا راست ده‌ها فروند هواپیمای مسافری کوچک و متوسط برای مسیرهای داخلی خریداری کند.

قیمت هواپیمای A380 حدود 414 میلیون دلار است و خرید این هواپیما از سوی ایران به صورت اجاره به شرط تملیک است. یعنی ایران متعهد می‌شود در مدت 10 سال پول هواپیماها را پرداخت کند. در گام اول قرار است چند فروند هواپیماهای A380 غول‌پیکر با 555 صندلی در آینده‌ای کوتاه‌ مدت در اختیار ایران قرار گیرد. همه هواپیماهای تحویلی به ایران، نو خواهد بود.

A380  هواپیمایی مسافربری پهن ‌پیکر، چهار موتوره و دوطبقه و بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است. در سال 2007 نخستین پرواز آن برای شرکت هواپیمایی سنگاپور انجام شد. این پرواز از سنگاپور به مقصد سیدنی استرالیا انجام شد.  معمولا از این هواپیما برای پروازهای طولانی‌ مدت استفاده می‌شود.

در حال حاضر شرکت هواپیمایی امارات مستقر در دبی، بیشترین تعداد از این نوع هواپیما را در ناوگان خود دارد. هواپیمای امارات دارای ترمینال ویژه برای بزرگترین هواپیماهای جهان است.

فرود هواپیمای A380 تنها در برخی از فرودگاه‌های جهان امکان‌پذیر است و هنوز معلوم نیست فروگاه امام خمینی آماده فرود چنین هواپیمائی هست یا خیر.

طول این هواپیما ۷۲٫۷۵ متر است و میتواند در  ارتفاع ۲۴٫۰۸ متر پرواز کند و دارای سه کلاس و با سرعت پرواز ۱۰۶۱٫۹ کیلومتر بر ساعت است.

ایرباس سازنده بزرگترین هواپیمای جت مسافربری جهان است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر تولوز، فرانسه قرار دارد و کارخانجات آن در سراسر اروپا گسترده اند. ایرباس پس از بوئینگ، دومین شرکت هواپیماسازی جهان است و حدود نیمی از هواپیماهای مسافربری و غیرنظامی جهان را تولید می‌کند.

(با استفاده از اطلاعاتی که سایت خبری "عصرما" در ایران منتشر کرده است)

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: