ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

یادداشت سردبیری

نیروی انتظامی

کنار مهاجمین است نه تابع دولت

 
 
 
 

 وزیر ارشاد روز گذشته بسیار با احتیاط، در ارتباط با حمله مهاجمین به جلسه نقد فیلم خانم معتمد آریا گفته است که دولت نیروی اجرائی ندارد و باز، با احتیاط اضافه کرده که مهاجمین به سفارت حمله می کنند، به جلسه سخنرانی حمله می کنند، به کنسرت ها حمله می کنند.... اختیارات دولت هم محدود است.

آن نیروی اجرائی که وزیر ارشاد به آن اشاره می کند، نیروئی نمی تواند باشد جز نیروی انتظامی و پلیس که مطابق قانون باید تابع وزارت کشور باشد و درعین حال ضابط قوه قضائیه و دادگستری. اما در دوران رهبری آقای خامنه ای، نیروی انتظامی بخشی از سپاه است و تحت فرماندهی ایشان. یعنی همان شیوه ای که شاه داشت و شهربانی و ارتش و ژاندارمری را یک کاسه دراختیار خود داشت و تمام کشاکش مصدق با شاه بر سر همین موضوع نیز سرانجام به نفع شاه تمام شد و مصدق زمین خورد. حتی وقتی برای دورانی کوتاه اختیارات شهربانی و تعیین وزیر دفاع را توانست از چنگ شاه در آورد، رئیس شهربانی اش "سرتیپ افشار طوس" را تیم وابسته به دربار و ارتش ربودند و در کوه های "تلو" در شمال تهران کشتند و وزیر جنگ (وزیر دفاع) هم با تائید شاه انتصاب شد و آخر سر هم سر از بالین کودتاچی های 28 مرداد در آورد.

آقای خامنه ای هم فرماندهی کل قوا را بر خلاف آقای خمینی که هر بار این اختیار را به روسای جمهور (حتی در دوران بنی صدر) واگذار می کرد در دست خود نگهداشته و هم نیروی انتظامی را اجازه نمیدهد در اختیار وزارت کشور باشد. به همین دلیل است که مهاجمین وابسته به بسیج و گروه هایی مانند عماریون و بعثه ای ها و دیگر دسته بندی ها، در هر شهر و استانی با خیال راحت از این که نیروی انتظامی اگر حامی آنها نباشد حداقل کاری به کار آنها ندارد، دست به هر اقدامی می زنند. از حمله به سفارت خانه ها تا حمله به جلسه نقد فیلم و کتاب و جلسه سخنرانی و هر اجتماع دیگری که نهادهای پنهان به آنها اشاره کنند.  نیروی انتظامی که بصورت قانونی باید تابع وزارت کشور بوده و به دولت حساب پس بدهد، نه تنها چنین نمی کند بلکه با اتکاء به سپاه و بیت رهبری برای دولت شاخ و شانه هم می کشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: