ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گفتگوی خبرگزاری اطلاعات سپاه با جواد لاریجانی

حسن خمینی برای خبرگان باید

از جواد لاریجانی اجازه می گرفت! 
 
 
 
 

 

خبرگزاری امنیتی "تسنیم" که توسط اطلاعات سپاه پمپاژ می شود، برای تائید رد صلاحیت ها و دفاع از جناح راست باصطلاح اصولگرا رفته سراغ "محمدجواد لاریجانی" مسئول حقوق بشر در قوه قضائیه. همان لاریجانی که در جریان انتخابات دوم خرداد به انگلستان رفت و با "نیک براون" در وزارت خارجه انگلیس دیدار کرد و به او اطمینان داد که ناطق نوری برنده انتخابات است و روی او حساب باز کنید! این دیدار به یک رسوائی ختم شد و آقا جواد در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی بشدت زیر ضربه رفت اما از میدان بیرون نرفت تا دوره احمدی نژاد آغاز شود و دوباره سر از روزن در آورد و درآورد.

حالا بخوانید خلاصه مصاحبه باصطلاح خبرگزاری "تسنیم" با جواد لاریجانی را که چند بازجو آن را راه اندازی کرده اند و خبرهای امنیتی پخش می کنند.

-  باید از مسائل حاشیه‌ای و نق زدن دست برداریم؛ مردم ما حوصله کسانی که نق می‌زنند یا شرور هستند را ندارند. یعنی حوصله کسی که وقتی رأی نیآورد، در و پنجره می‌شکند را ندارند. باید فرد با کلاسی باشد، رقابت کند اگر رای آورد آورد و اگر نیاورد هم نیاورد دیگر. اما اینکه اگر ردصلاحیت شد زمین و زمان را فحش بدهد و اگر رای نیاورد در خیابان  عربده بکشد و جیغ و داد بزند، به نظرم اینها چیزهایی نیست که مردم ما بپسندند. ما انتخابات قشنگ، معقول و تمیز می‌خواهیم؛ این نق‌زدن‌ها، جیغ‌های بنفش و غیر بنفش  به نظرم معدّ یک انتخابات خوب نیست.

 

- پیش بینی من این است که جناح اصولگرا در مجلس اکثریت پیدا می‌کند. البته لازم نیست این اکثریت در اشخاص باشد، یعنی عیناً اشخاص سابق باشند؛ چقدر خوب است که افراد جوان و تازه نفس جدید در جناح اصولگرایان به میدان بیایند. شهرستانها و استانها احتیاج به کار خیلی خوب دارد، اینگونه نیست که از جایی سوت بکشند و همه مردم رای دهند. این خودش چیز خوبی است. جناح اصولگرا باید با این امید فعالیت کند.

 

- بعضی اصلاح‌طلبان خیلی آدم‌های خشن و خطرناکی هستند. اینها وقتی نتیجه انتخابات مطابق میلشان نشد باید مغازه آتش بزنند، بانک آتش بزنند و به خیابان بریزند. جناح "زوار در رفته" اصلاحات نه کنترلی روی انحراف تئوریک بخشی از خود دارد و نه کنترلی بر انحرافات عملیاتی آنها. اینها یک کلوپ و باند هستند. اینگونه رفتارها خیلی بد است. این رفتارها از نظر سیاسی مورد سئوال است، اینها معتدل نیستند. اینکه شعار اعتدال داشته باشیم به این معنی که "یا مثل ما باش یا معتدل نیستی"، این اعتدال نیست بلکه نهایت بی‌اعتدالی است.

 

- هاشمی یک سابقه بسیار مهم و گران سنگی در تاریخ انقلاب ما دارد و هیچ وقت انقلاب چنین سابقه‌ای را فراموش نمی‌کند؛ ایشان شخصیت برجسته نظام و انقلاب بودند؛ شاید بعد از اینکه ریاست جمهوری دومشان تمام شد بهترین کار- همانطور که در آمریکا رسم است - این بود که که چنین شخصیت‌هایی در فضایی کمی دورتر از اجرا نقش اعتدال را بازی کند.

 

- شاید اگر ایشان از من درباره حضور در انتخابات خبرگان سئوال می‌کردند می‌گفتم الان وارد این صحنه شدن یک مقدار زود است. ایشان فرد با استعدادی است، من  از افراد مختلف سئوال کردم، دارای زمینه‌های خوب استعدادی و تلاش‌های خوب علمی هستند؛ سید حسن آقا فرد فاضلی است. اما هر چیزی یک  زمانی دارد؛ شاید فضل ایشان 5 سال دیگر روشن‌تر باشد. با پمپاژ و رپرتاژ نمی‌شود. این دون شأن است، برای ایشان هم دون شأن است؛ ایشان نیاز ندارد که افراد در موردشان اینگونه صحبت کنند. عالم بزرگ خودش می‌درخشد، ده تا کتاب مهم  و رساله دارد، کلی طلبه دارد. مرحوم پدر ما 70 سال فقه و اصول در قم و نجف تدریس می‌کرد، حدوداً شش هزار طلبه و 160 مجتهد زیر دستش تربیت شدند؛ لازم نبود کسی برایشان تبلیغ کند. بعضی چیزها صبر لازم دارد.

 

- چه نحوه حمایت از ایشان و چه نحوه انتقاد از ایشان این فضا را رقم زد. اینکه بخواهیم با فشار چیزی را انجام دهیم دون شان ایشان است؛ من اگر جای ایشان بودم حتما 5 سال دیگر صبر می‌کردم تا  5 رساله دیگر داشته باشم. در این صورت علمای شورای نگهبان بیشتر مطمئن می‌شدند؛ آنها که با کسی خرده حساب ندارند، نوع مشی‌ای که در پیش گرفته شد هم از طرف اصلاح طلبان  و هم از سوی کسانی که پشت‌سر آقای هاشمی پنهان می‌شوند با مشی معمولی تفاوت دارد. یک جور انتاگونیزم(تخاصم و خشونت) را دامن می زند که به مصلحت این مملکت نیست .

 

- "بعضی از برداشت‌های آقای هاشمی واقع‌گرایانه نیست" مثلاً ایشان معتقد است انتخاب آقای روحانی در سال 92 یک نوع "سونامی" بود؛ این روحیه سونامی ناشی از یک روحیه داخلی است، یعنی انسان منتظر یک طوفانی است که بیاید و تغییراتی ایجاد کند. اتفاقاً انتخاب آقای روحانی یک انتخاب معمولی بود. جمعیت زیادی آمدند رای داند، از قضا رای موافق و مخالف هم به هم خیلی نزدیک بود!

(جلیلی با 4 میلیون رای و روحانی با 18 میلیون رای به هم نزدیک بودند؟)

 

من در ابتدای بحث، قوت جبهه اصولگرایی را بیان کردم. اینکه از نظر تئوریک و نظری عالمان بزرگی در آن هستند و به آن کمک می‌کنند. از نظر مواضع  هم گفتم که درباره مسائل کشور مواضع آنها عمدتاً مواضع معقولی است.

 

- من نگرانی ندارم از اینکه برخی اصولگراها به طور رسمی در این ائتلاف نباشند به هر صورت ائتلاف در جاهای مختلف لیستی خواهد داد که اگر 70درصد آن هم  بین نیروهای اصولگرا مشترک باشد کافی است. باید اجازه دهیم سلیقه‌های مختلف  هم در اصولگرایی  نابود نشوند. من طرفدار این هستم که نیروهای جوان‌تر را چه در ائتلاف و چه در غیر‌ائتلاف مطرح  کنیم تا یک پوست اندازی خوبی در جناح  اصولگرا اتفاق بیفتد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: