ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

اکبر ترکان:

سخنان رهبر موجب بازبینی

لیست رد صلاحیت ها می شود 
 
 
 
 

 

اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری در مصاحبه با "خبرآنلاین"، درباره انتخابات اسفند ماه گفت:

سخنرانی رهبری و دعوت از همه اقشار حتی کسانی که نظام را قبول ندارند، نشاندهنده امکان امیدواری است، وقتی کسی را دعوت می‌کنیم، باید سلیقه های دعوت‌شدگان نیز در میان کاندیداها مشاهده شود. به این دلیل است که آقا از همه دعوت کردند. نمی‌شود گفت که از همه دعوت کنید ولی به یک طیف رای بدهید. نمی‌توان همه مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرد و گفت مردم بیایید شرکت کنید ولی فقط به طیف ما رای بدهید. پس اگر آقا دعوت کرده‌اند به معنای این است که نماینده طیف‌های فکری در میان کاندیداها باشند تا شرکت‌کنندگان بتوانند آنها را بیابند یا طیف‌های نزدیک به خودشان را پیدا کنند.

ردصلاحیت‌ها همیشه بوده ولی به این گستردگی کمتر بود. دولت به این گستردگی پیش بینی نمی‌کرد.

درباره شورای نگهبان باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. از الان نمی‌توان پیش‌بینی کرد. آن چیزی که مقام معظم رهبری خواستند، مشارکت حداکثری مردم است. بنابراین آن چیزی که ما الان می‌فهمیم، این است که مشارکت حداکثری مردم مورد توجه آقاست و ایشان نیز از همه دعوت کرده‌اند که در انتخابات شرکت کنند. پس این موضوع برای ما یک تکلیف است. اما این که مشارکت حداکثری را چگونه محقق کنیم مستلزم این است که اتفاقاتی بیفتد. نباید خدای‌ناکرده این تلقی پیدا بشود، که انتخاب منتفی است. امیدواریم با مذاکراتی که رئیس‌جمهور انجام می‌دهند مردم گزینه‌های مختلفی پیش‌رویشان باشد که بتوانند انتخاب‌های مختلفی داشته باشند.

من فکر می کنم رد صلاحیت شدگان برمی‌گردند. ما فکر میکنیم آقای دکتر لاریجانی و خیلی از همفکران ایشان، همراهان دولت هستند. آن چیزی که مطلوب ما است، این است که مجلس آینده، مجلسی باشد که با دولت همراهی کند.

سخن و دعوت آقا از این که همه در انتخابات شرکت کنند، موجب یک بازبینی می‌شود. استراتژی نظام حداکثر مشارکت مردم در انتخابات است. در وضع امروز ما به مشارکت حداکثری مردم نیاز داریم. مملکت در یک موقعیت بسیار مهمی است. در آستانه یک جهش در حوزه اقتصاد است. فشارهای سیاسی بین المللی از کشور حذف شده است. ما شرایطی برای حرکت خوب و پرشور اقتصادی داریم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: