ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

با 23 میلیون تومان

رحم اجاره می دهند

در رحمشان تخمک می کارند 
 
 
 
 

 

در ایران خانم‌های زیر 33 سال، می توانند با اهدای تخمک به خانم‌هایی که بچه دار نمی‌شوند یک میلیون و 500 هزار تومان پول بگیرند و اگر رحمشان را اجاره بدهند 18 میلیون تومان می گیرند، یعنی ماهی 350 هزار تومان.

آگهی این اجاره و فروش بصورت غیر رسمی در ایران- بویژه در خیابان انقلاب- منتشر می شود اما در پای این آگهی ها آدرس هیچ مطلب و کلینیک و دکتری نیست.

معمولا زنانی که تخمک می فروشند و یا رحمشان را اجازه میدهند باید کمتر از 33 سال داشته باشند و آنها که تخمک میدهند وزنشان نباید بالای 70 کیلو باشد. این زنان باید شوهر داشته باشند، اما بچه ای نداشته باشند که به او شیر بدهند.

برای تخمک فروختن باید 10 روز قرصی مصرف کند که دکتر می گوید و سپس عمل انجام می‌شود.

عملی که نیمساعت طول می کشد. با یک بیهوشی ساده.

حالا خیلی ها از این راه نان می خورند. از هر پنج زوج ایرانی یک زوج نابارور است و باوجود روند افزایشی ناباروری در سال‌های اخیر و استفاده از روش‌های جایگزین از سوی مراکز درمانی، بازار سیاه اهدای تخمک و اجاره رحم پر رونق تر شده است.

از آنجا که برای این اقدام هنوز قانونی وجود ندارد هیچ آمار دقیقی از اهدای تخمک وجود ندارد.

تازه معلوم شده که بیش از 10 سال است این تجارت در ایران رونق گرفته و «رحم جایگزین» نام حقوقی است که بر آن گذاشته‌اند.

حالا خیلی از زوج‌هایی که به دلیل نبودن رحم در بدن و یا ابتلا به بیماری‌های پیشرفته مزمن، امیدی به بچه‌دارشدن ندارند، رحم اجاره‌ می کنند. یعنی اسپرم و تخمک زوجین را در آزمایشگاه لقاح می‌دهند و در رحم زنی دیگر می‌کارند و جنینی که در رحم زن بیگانه لانه ‌گزینی می‌کند، فرزند آنها خواهد بود اما 9 ماه میهمان بدنی دیگری است.

انتقال جنین لقاح ‌یافته به رحم جایگزین به ‌طور معمول ۴۵ روز تا دو ماه طول می‌کشد. در آگهی‌ها رقمی برای رحم اجاره‌ای قید می شود اما توافق طرفین معامله حرف آخر را می‌زند. خرید و فروش تخمک هم همینگونه است با این تفاوت که در این دومی پای واسطه هم به ماجرا باز می شود. حق دلالی حداقل تا پنج میلیون تومان به 18 میلیون تومان اضافه می شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: