ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

پس از دیدارها و مذاکرات

قرار است شورای نگهبان

لیست امیدوار کننده منتشر کند 
 
 
 
 

 

وزیر کشور از دیدارها و مذاکرات خود با احمد جنتی دبیر شورای نگهبان درباره رد صلاحیت ها سخن گفت. خبرگزاری ایلنا به نقل از  مصاحبه خبری رحمانی فضلی وزیر کشور نوشت:

با آقای جنتی توافق کردیم که اگر به جایی رسیدیم که دیدیم حقی ضایع می شود، نماینده ای گذاشته و مساله را پیگیری کنیم و مقیدم قانون باید پیگیری شود. بنا این بود که با شورای نگهبان، روی محور قانون و تعامل کارها پیش برود. شورای نگهبان با ما خیلی همکاری کرد و ما هم با شورای نگهبان همآهنگی کردیم و نتیجه این تعامل خوب بود.

یکهزار و 63 هیات اجرایی زیر نظر شورای نگهبان فعال است.

در هیات های اجرایی - برخلاف هیات های نظارت- مسئله احراز صلاحیت مطرح نیست و قانون به ما این اجازه را نمی دهد.

شورای نگهبان بطور مستقیم مسئول ناظر است. برخی افراد و اشخاص شاید در زمان کوتاه واقعا بررسی و دقت نشده اند.

وزیر کشور ادامه داد: هم رئیس جمهوری دستور پیگیری به من دادند و هم خود رئیس جمهوری پیگیر مساله بودند و توقع عمومی از اعضا و گروه ها بود که به ما مراجعه می کردند.

با شورای نگهبان از بعد مشورتی و همراهی وارد صحبت شدیم و تلاش کردیم نظرات خود را به آنها منتقل کنیم. تعاملات ما با شورای نگهبان وجود دارد و بدنبال این هستیم که قانون اجرا شود و حق هیچکس ضایع نشود و حداقل رقابت در جامعه شکل گیرد.

وزیر کشور افزود: نگاه ما در داخل کشور و مسائل منطقه ای هم این است؛ فرمولی که برای حل مسائل بحرانی منطقه داریم به آنها پیشنهاد می کنیم که دعوا نکنید، بیایید اینجا دور هم بنشینید، به هر حال مسائل داخلی کشور را در نظام دمکراسی حل و فصل کنید، رای دهید و بر اساس رای تصمیم بگیرید.هر چقدر شور و شوق بیشتر شود از نظر اقتدار ملی برای ما خوب است و این یکی دیگر از اهداف ما است.

با نتایجی که تاکنون به من گفتند و تا زمانیکه شورای نگهبان اعلام نکند اجازه ندارم عدد آن را اعلام کنم و بر اساس اطلاعاتی که دارم عدد امیدوار کننده ای است و امیدوارم حداقل رقابت شکل گیرد و حجم قبول شدگان هم بگونه ای باشد که حداقل حقوق ضایع شود.

نتایج نهایی رد و تایید صلاحیت ها جمعه شب اعلام می شود.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: