ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مجلس خبرگان

رهبر جایگزین در آستین دارد؟ 
 
 
 
 

 

شیخ محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان، خود را به جلسه ای که بنام "امنا" در قم تشکیل شده بود رساند تا در آنجا سخنرانی کند. او در جریان سخنرانی انتخاباتی خود گفت که دو روز پیش به همراه دو تن دیگر از فقهای شورای نگهبان با علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی دیدار و مذاکره داشته اند. (این دیدار ظاهرا دو یا سه روز پیش از اعلام لیست تائید صلاحیت های دو مجلس شورا و خبرگان بوده است). یزدی نگفت که این فقها به رهبر چه گفته اند و نگفت که رهبر به آنها چه گفته است. تنها گزارش او از دیدار با رهبر این جمله بود: "در این ملاقات سه نفره، ما خدمت رهبری رسیدیم؛ معمولا رهبری وقتی کسی خدمت ایشان می روند یکی از مسئولان دفتر حضور دارند اما به حکم قانون در آن جلسه هیچ کسی نباید جز همین افراد باشند. من در حالی به این جلسه می رفتم که اضطراب شدیدی داشتم و وقتی از آنجا بیرون آمدم آرامش عجیبی یافتم."

به حکم کدام قانون آن سه نفر باید جلسه محرمانه با رهبر می داشتند؟ رهبر چه گفته که یزدی خیالش راحت شده؟

کسانی که بنام مردم و ملت و امت ازپشت تریبون نماز جمعه و بلندگوها چک بی محل می کشند، تا همین حد صداقت در ادعای خود دارند که خواندید. "مردم هیچ چیز نباید بدانند؟!"

محمد یزدی که پیر و سخت بیمار است و روی ویلچر جابجایش می کنند در این سخنرانی نکات جالب دیگری را هم بر زبان آورد. از جمله این که مجلس خبرگان همچنان باید مجلس روحانیون پیر باشد. یعنی امثال خودش. رهبر جانشین هم باید مجتهد کامل باشد. یعنی مطابق این سخن، باید هم سن و سال اعضای مجلس خبرگان باشد. (تکلیف با مجتبی چه می شود؟ معلوم نیست!)

یزدی گفت که خبرگان باید یک رهبر "درآستین" داشته باشند. سئوال مردم اینست که در طول 30 سال رهبری آقای خامنه ای، مجلس خبرگان کدام جانشین را در آستین پرورانده؟ در بخش دیگری از سخنان خود، یزدی عملا جمهوری را نفی کرد و حکومت اسلامی را جایگزین آن. او گفت که نه تنها روسای سه قوه، بلکه قانون هم تا ولی فقیه تائید نکند اعتبار ندارد. یعنی همان که در عربستان سعودی حاکم است. این بخش های سخنان محمد یزدی را بصورت مستقل در همین شماره پیک نت می خوانید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: