ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

پاسخ روزنامه جمهوری اسلامی

هنر رانت خواری

در مصاحبه محمد رضا باهنر 
 
 
 
 

 

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس و دبیر انجمن اسلامی مهندسان که متحد 37 ساله حزب موتلفه اسلامی است، اخیرا در باره صلاحیت حسن خمینی اشاره به بیت آیت الله خمینی بعنوان شجره نامه وی کرده و گفته که او می خواهد با این رانت وارد مجلس خبرگان شود.

در همین ارتباط، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

بعید است این نماینده مجلس (باهنر) که سالها با مقوله "رانت خواری" آشنا بوده معنی رانت را نداند. همان گونه که در لغت آمده رانت به معنی درآمدی است که از فرصت‌ها و موقعیت‌های برتر به دست آمده باشد. ثروت حاصل از کار غیرتولیدی و بادآورده رانت خوانده می‌شود. (فرهنگ معین). امتیازی انحصاری که به دور از هرگونه رقابت نصیب برگزیدگانی می‌شود.

رانت یعنی:

من بتوانم بدون هر گونه نگرانی از عتاب دنیوی و عقاب اخروی به هر کس که بخواهم، هرچه بخواهم و هرزمان که بخواهم با بهره گیری از انواع رسانه‌ها و تریبونها توهین و اعتراض کنم ولی شما نتوانی با کمترین امکانات از خودت دفاع کنی. رانت یعنی: صدا و سیما در اختیار برنامه من، سخنرانی من، افتتاح طرح توسط من، پوشش اخبار فتوحات و حماسه آفرینی من، در سازمان ملل و ونزوئلا و بورکینافاسو و جیبوتی و... اما وقتی که رسانه‌های استکبار جهانی در حال پوشش مهمترین خبر سیاسی جمهوری اسلامی ایران هستند که شما در آن حضور دارید خبر آن از ارزش سخنرانی یکی از عزیزانی که عالم بما کان و ما یکون و ماهو کائن در محکومیت نظام از هم فروپاشیده غرب است کمتر باشد.

رانت یعنی:

اگر من هرچه به امام و بیت امام و دختر امام و پسر امام و نوه امام بگویم " فحش از دهن من طیبات است" اما اگر تو و فقط تو از کنار عکس و فقط عکس امام بدون احترام عبور کنی هم منافق ضد امامی و هم وطن فروش و خائن و.....

رانت یعنی:

آنجا که یک مجلس از طرف شما با مجوز نهادهای قانونی تشکیل شد من بتوانم به بهانه مخالفت با اسلام آنرا به هم بزنم و عزای عمومی اعلام نمایم ولی اگر شما به عمل من اعتراض کردید که این کار خلاف اسلام است، شما را به نپذیرفتن قانون متهم نمایم. وهمزمان اگر رئیس‌جمهور بگوید که نیروی انتظامی موظف است به قانون عمل کند نه اجتهادات شرعی خود، ندای وا اسلاما سردهیم
رانت یعنی:

خبر شرکت نکردن فلان آقای نماینده بعد از بیست و هفت سال شرکت در انتخابات و مجلس برای صدا وسیما به اندازه شرکت کردن تمام نامزدها و شرکت ندادن برخی از آنها مهمتر و جذاب‌تر است! و باید دفتر کار ایشان و نوع نشستن و برخاستن و آینده کاری و حقوق و درآمد ایشان و... در چند نوبت خبری پوشش داده شود.

برادر عزیز، فرزند امام خمینی (ره) تنها خواسته‌اش این است که او نیز بتواند مانند خیل فراوانی از انسانها که سوار بر کشتی پدرش به ساحل نجات رسیدند سوار برکشتی شود و یا اگر سوار شد او را پیاده نکنند، بلکه با او نیز مانند دیگران رفتار شود نه بیشتر و نه کمتر. آیا این خواسته رانت ویژه است؟

 متن کامل مطلب را اینجا می خوانید:

http://khabaronline.ir/(X(1)S(05rqxx1htvpbwb15reauxecs))/detail/507049/Politics/5451

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: