ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دلیل اعلام قطره چکانی

 صلاحیت ها برای انتخابات 
 
 
 
 

رد و تائید صلاحیت ها که همچنان در باره انتخابات مجلس شورا ادامه دارد و هنوز به اعلام رسمی صلاحیت ها برای مجلس خبرگان نرسیده، دو نشانه و دلیل را با خود دارد:

1- جدال در پشت صحنه و یارکشی و یارگیری برای جلوگیری از افتادن مجلس به دست اصلاح طلبان و طرفداران دولت روحانی. و درعین حال نگران از دلسرد شدن مردم و شرکت نکردن در انتخابات که در اوضاع کنونی منطقه و جهان ضربه ای قابل جبران نیست. از دل این جدال، فعلا صلاحیت کسانی تائید شده که شورای نگهبان، فرماندهان سپاه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و تشکل های همسو با آنها مانند موتلفه و دار و دسته مصباح یزدی، مداحان و خلاصه در مجموع "حجتیه" تمایل نداشتند آنها را در مجلس آینده ببینند. کسانی مانند علی مطهری که اصلاح طلب نیست، اما زبانی برای گفتن و دهانی برای نبستن دارد.

2- دلیل دوم اینگونه قطره چکانی تائید صلاحیت ها را اعلام کردن، گرفتن فرصت تبلیغات انتخاباتی از نامزدها و بقول خودشان "کور ذهن نگهداشتن مردم" است. البته همزمان با یورش به مجالس سخنرانی های انتخاباتی اصلاح طلبان و طرفداران دولت. این شیوه عمل که تاکنون در جمهوری اسلامی سابقه نداشته، چنان ماهرانه تدوین شده که حتی مطبوعات نیز سر درگم شده اند و انواع حرف های پراکنده را منتشر می کنند بی آن که بتوانند بطور مشخص لیست ها را دسته بندی کنند. بزودی نیز مهلت تبلیغ انتخاباتی تمام می شود. برای مجلس خبرگان، این موش کشی خیلی دقیق تر و با تاخیر بیشتر ادامه دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: