ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

در 9 ماه از سال 94

چند ده هزار موتور سوار

و عابر پیاده در تصادف کشته شدند 
 
 
 
 

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی جمهوری اسلامی در یک مصاحبه مشروح خبری در باره جریمه ها و حوادث رانندگی، اخبار زیر را مطرح کرد که ما از آن مصاحبه مشروح، این نکات خبری را استخراج کرده ایم:

در 9 ماهه سالی که رو به پایان است، 13 هزار و 106 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند. از این میان 22 درصد عابرین پیاده و  23‌ درصد موتورسیکلت‌ سواران بودند.

یک ‌میلیون و 300 هزار وسیله نقلیه طی این مدت به چرخه ترافیکی اضافه شدند و بیش از 100هزار نفر گواهینامه دریافت کردند.

6 هزار گواهینامه طی همین مدت از افرادی که دارای تخلفات رانندگی بودند و نمره منفی کسب کرده بودند ضبط شده و 24‌هزار گواهینامه در آستانه ضبط است. اگر کسانی که گواهینامه آنها در آستانه ضبط است به طور مستمر به مدت 6 ماه تخلفی انجام ندهند، نمرات منفی آنها پاک می‌شود. کسانی که گواهینامه آنها ضبط می شود در مرحله اول به مدت 3 ماه و در مرحله دوم به مدت 6 ماه از رانندگی محروم می‌شوند و اگر نمره منفی آنها به 20 برسد، آنها دیگر حق رانندگی ندارند و باید مجددا به آموزشگاه بروند و گواهینامه بگیرند. هم‌اکنون بیش از 25 ‌میلیون گواهینامه دست مردم است.

خودروی راننده متخلف برابر قانون به پارکینگ منتقل می‌شود و زمانی که نسبت به پرداخت جریمه‌های خود اقدام کرد می‌تواند آن را تحویل بگیرد. همچنین رانندگان می‌توانند میزان جریمه‌های خود را از طریق سایت پلیس راهور 120 و سامانه پیامکی 110، 120، 2020 پیگیری و پرداخت کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: