ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

وقتی مخالف نادان است

خوش شانس ترین

سیاستمدار ج. اسلامی کیست؟ 
 
 
 
 

 

سیاستمداری خوشبخت است که رقیبش کم اطلاع و نادان باشد. مصداق این مسئله هاشمی رفسنجانی و مخالفانش هستند که هنوز یا نمی دانند و یا نمی خواهند بدانند که هر اندازه که آنها هاشمی را طرد می کنند و علیه او موضع می گیرند بر اعتبار او نزد مردم بیشتر می آفزایند. این تناسب در انتخابات 92 به جائی رسیده بود که بموجب آخرین گزارش وزیر اطلاعات وقت، اگر هاشمی را تائید صلاحیت میکردند بالای 30 میلیون رای می آورد و آنوقت دیگر کسی نمی توانست جلودارش شود!

شیخ محمد یزدی و احمد جنتی هر دو عضو شورای نگهبان و رئیس و عضو مجلس خبرگان هستند و یزدی رئیس حکومتی جامعه روحانیت قم هم هست. حالا این دو و کسانی که زیر بلیت آنها قراردارند مستقیم و غیر مستقیم برای انتخابات خبرگان به مصاف هاشمی رفته اند. یعنی جامعه مدرسین قم و روحانیت مبارز تهران هر دو گفته اند از هاشمی حمایت نمی کنند و در لیست انتخاباتی خود او را نمی گنجانند زیرا هاشمی گفته "شورای نگهبان برای خودش کرده که این همه نامزد انتخاباتی را رد صلاحیت کرده". شانس برای هاشمی از این بیشتر؟ او پیش از این تهدید هم رای اول مجلس خبرگان را می آورد، اما حالا با این توپ خالی و چک بی محلی که کشیده شده، با فاصله نجومی از نفر بعدی رای خواهد آورد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفته اکثریت این جامعه با قرار داشتن هاشمی در فهرست مورد حمایت آن برای انتخابات خبرگان موافقت کرده اند اما جامعه مدرسین با این امر مخالف است و به همین دلیل ممکن است ما لیست جداگانه بدهیم و هاشمی را در آن بگنجانیم. شانس با هاشمی یاری خواهد کرد اگر جامعه روحانیت هم از جامعه مدرسین حمایت کند و باصطلاح جامعتین هاشمی را در لیستشان نگنجانند! چرا که اگر جز این کنند، ممکن است مردم به لیستی که هاشمی در آنست رای بدهند و بقیه این لیست هم مقداری رای بیآورند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: