ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

جلسه فوق العاده فرماندهان نظامی روسیه

دخالت نظامی ترکیه و عربستان

جنگ سوریه را منطقه ای می کند! 
 
 
 
 

 

شورای نظامی روسیه فدراتیو برای بررسی دو مسئله تشکیل جلسه داد. نخست آزمایش موشکی کره شمالی و تهدیدهائی که علیه این کشور آغاز شده و نقل و انتقالات نظامی ترکیه و عربستان برای ورود نظامی به خاک سوریه. تمام فرماندهان ارشد نظامی فدراتیو روسیه در این اجلاس که فیلم آن از تلویزیون روسیه 24 پخش شد حضور داشتند و وزیر دفاع روسیه گزارش کاملی از دو مسئله بالا و همچنین ضرورت بازبینی فوری آمادگی نیروهای نظامی روسیه ارائه داد که متن این گزارش عینا از تلویزیون روسیه 24 پخش شد.

بطور همزمان، دولت سوریه اعلام کرد که هر گونه ورود نظامی به خاک این کشور از جانب ترکیه و عربستان به هر بهانه ای، از جمله مبارزه با داعش، تجاوز به خاک سوریه تلقی شده و با آن مقابله نظامی خواهد شد.

ظاهرا ترکیه و عربستان بدنبال شکست های پی در پی داعش و دیگر نیروهای همسو با آن در سوریه و از دست دادن امید خود برای فتح دمشق، دخالت نظامی و اشغال بخشی از خاک سوریه را در دستور کار خود قرار داده اند. این درحالی است که بموجب تازه ترین گزارش ها، شهر حلب در آستانه آزادی از دست داعش است که در اینصورت ارتش سوریه به یک پیروزی بزرگ، با کمک نیروی هوائی روسیه دست می یابد.

تلویزیون "یورو نیوز" و تلویزیون "بی بی سی" از روز گذشته پوشش خبری مربوط به قرار گرفتن شهر حلب درآستانه آزادی از دست داعش را بصورت تحریک آمیز و با چاشنی "حضور واحدهای نظامی ایران در کنار نیروی زمینی سوریه" پوشش خبری میدهند که البته دراین زمینه یورونیوز پیشتاز است!

با آنکه عقل سلیم می گوید عربستان و ترکیه نیروی نظامی وارد سوریه نخواهند کرد، اما در صورت چنین اقدامی، جنگ سوریه از مرزهای این کشور فراتر خواهد رفت و ترکیه و عربستان را مستقیما وارد عرصه نظامی خواهد کرد، چرا که در اینصورت موشک های روسی که دراختیار ارتش سوریه قرار گرفته قادرند به ریاض و استانبول برسند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: