ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

بیم از این که مردم به لیست رای ندهند

لیست انتخاباتی جامعتین

معطل تصمیم و شاید تفاهم با هاشمی است 
 
 
 
 

 

هم جامعه روحانیت باصطلاح مبارز و هم جامعه مدرسین حوزه قم، خیلی دلشان می خواهد یک لیست واحد درست کنند و کسانی را که مردم از آنها نفرت دارند را در آن لیست بگنجانند و به مردم بگویند به این لیست یکجا رای بدهید. این آرزو بویژه برای روحانیت مبارز جدی تر از حوزه علمیه قم است که بیشتر روی مجلس خبرگان حساب می کند تا جامعه روحانیت مبارز که روی مجلس شورا حساب باز کرده است. این دومی در جدال با اولی قرار گرفته است، زیرا میداند که اگر هاشمی رفسنجانی در اول لیست جامعه روحانیت برای خبرگان باشد مردم ممکن است به همه لیست رای بدهند اما شیخ محمد یزدی رئیس حکومتی حوزه قم و رئیس مجلس خبرگان و عضو شورای نگهبان هنوز مقاومت می کند زیرا از رای بالای هاشمی وحشت دارد. جدال ناتمام ادامه دارد و هاشمی هم سکوت کرده تا ببینید نتیجه این جدال چه می شود. اما یک بیم دیگر هم  بین این دو تشکل وجود دارد و آن این که آنها اعلام کنند هاشمی در لیست آنهاست و سپس هاشمی اعلام مخالفت با حضور در این لیست کند و بگوید مستقل در انتخابات خبرگان شرکت می کند! که این دیگر تیر خلاص برای هر دو تشکل.

روز گذشته موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در  همین ارتباط گفت:

عدم حضور هاشمی در لیست جامعه مدرسین قطعی شده است ولی جامعه روحانیت ملاحظات و مصالحی دارد که البته این مصالح شخصی نیست و حضور آیت الله هاشمی نیز هنوز در لیست جامعه روحانیت قطعی نشده است. طی روزهای آینده جلسه ای در این رابطه برگزار خواهد شد و در این زمینه تصمیم گیری نهایی انجام می شود.

جامعه روحانیت مبارز و مدرسین حوزه علمیه قم از ابتدا در صف انقلاب بودند. هم ما باید به لیست جامعتین در خبرگان رای دهیم و هم دیگران را تشویق کنیم که به این لیست رای دهند که این یک وظیفه است و اگر چنین شود در نزد خدا ماجور خواهیم بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: