ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

آشنائی بیشتر با حقوق شهروندی

اجازه نمیدهد نالایق ها برای مردم تصمیم بگیرند 
 
 
 
 

 

با آموزش حقوق اساسی و حقوق شهروندی اجازه نمی‌دهیم کسی جرأت کند با نادیده گرفتن این حق، هرکاری را انجام دهد و بعد بگوید که در انتخابات شرکت کنیم. امیدواریم در این دوره که مردم کم و بیش به حقوق شهروندی و حقوق اساسی خود حساس شده‌اند موفقیت‌هایی به دست آوریم. پیشنهاد ما این است که در ایام انتخابات به این دو مقوله بیشتر پرداخته شود.

اینها سخنان هادی خامنه ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام است که در همایش حزب اعتماد ملی روز گذشته (سه شنبه) ایراد شده است. وی در ادامه نیز گفته است:

در حالی که بسیاری از کاندیداهای درجه یک ما از حضور در انتخابات محروم شده‌اند، باز هم می‌توان با حرکت‌های عاقلانه مانع ورود افراد داعش‌ صفت و ناشایست که به هیچ ارزش انقلاب پایبند نیستند به مجلس شد.

اصلاح‌طلبان همواره تأکید کرده‌اند که ما در انتخابات شرکت خواهیم کرد؛ هرچند که شرایط انتخابات براساس قانون نبوده و نیست.

گفتمان فعلی اصلاحات بر پایه عدالت و آزادی استوار است و باید این گفتمان زنده بماند.

یکی از حقوقی که مورد بی‌توجهی قرار گرفته است حضور افراد نالایق در پست‌های مهم است؛ به گونه‌ای که کارهای بزرگ به آدم‌های کوچک سپرده شده است. بسیاری از امور به دست افراد نادان سپرده شده است و این افراد تصمیمات سلیقه‌ای می‌گیرند. مسئولان این نظام از ابتدا وجود هنر را ضروری دانسته‌اند ولی عده‌ای نمی‌گذارند فلان کنسرت برگزار شود و یا فلان فیلم پخش شود. اینها به جامعه ما لطمه زده و می‌زند. حضور ما در صحنه‌های جهانی آسان است ولی باید جلوی افراد نادان و نالایق را بگیریم.

باید به دنبال تشکل‌ و تحزب در جامعه باشیم و اندیشه حزبی را تقویت کنیم. باید از گذشته درس بگیریم تا پیروز میدان شویم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: